Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Raport: Kto sprzedaje łazienki dostępne?

  • Autor: Arkadiusz Kaczanowski
  • 24 sie 2015 08:50
Raport: Kto sprzedaje łazienki dostępne?
/ fot. Ever

Demografia sprawia, że coraz istotniejszy staje się segment produktów do łazienek dostępnych albo stworzonych według koncepcji projektowania uniwersalnego (universal design). Dostrzegają to także dystrybutorzy – produkty specjalistyczne do takich łazienek są dziś dostępne nie tylko w salonach, ale też marketach.

REKLAMA

Grupa potencjalnych odbiorców jest naprawdę spora - według wyników Badania Aktywności Ekonomicznej Ludności liczba osób niepełnosprawnych w wieku 16 lat i więcej w 2013 roku kształtowała się na poziomie 3,3 mln osób (dokładnie 3 320 tys.). Oznacza to, że 10,7% ludności w wieku 15 lat i więcej posiadało prawne orzeczenie niepełnosprawności.

Statystyki też będą się zmieniać wraz z procesem starzenia się społeczeństwa, który dziś zdaje się być już nieuchronny. Z 38 mln mieszkańców Polski ponad 13 mln jest w wieku 50 i więcej lat. To ponad 35% populacji. A w najbliższej dekadzie do tej grupy dołączy kolejne 5 mln dzisiejszych czterdziestolatków. Od kilku lat rośnie w Polsce wskaźnik trwania długości życia: u mężczyzn średnia długość życia z obecnych 69 lat ma wzrosnąć do 74 lat w 2025 r., a u kobiet - z 78 do 81 lat.

Oferta produktów do łazienek dostępnych jest dziś bardzo szeroka. Ma je w swoim portfolio prawie każdy liczący się producent artykułów sanitarnych. W wielu przypadkach są to wyroby stanowiące uzupełnienie oferty kabin, wanien albo armatury. Producenci tworzą często takie rozwiązania z myślą o rynku inwestycyjnym – ten jest już bowiem prawnie zobowiązany do tworzenia łazienek bez barier. Na przykład swoje poręcze i siedziska firma Ferro kieruje głównie do takiego odbiorcy. Podobnie Delabie, które stawia na inwestorów w swojej strategii rozwoju. Ci zaś wyposażenie łazienek pozyskują poprzez bezpośrednie kontakty z producentem albo kontakt z wyspecjalizowanym działem w salonie łazienkowym lub hurtowni.

Rosnące zainteresowanie

Większość marek produktów dla niepełnosprawnych jest bez problemu dostępna dla indywidualnego odbiorcy (o ile ten dysponuje oczywiście odpowiednimi funduszami). Znajdziemy je zarówno w sklepach medycznych, jak też salonach i hurtowaniach wyposażenia łazienek.

Bogata i zróżnicowana oferta produktów jest na wyciągnięcie ręki już w internetowych sklepach z akcesoriami medycznym. Jednak zwykle trudno dojść, kto jest np. producentem danego siedziska czy poręczy. Sklepy internetowe najczęściej bowiem nie podają marek albo producentów takich wyrobów.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA