Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Raport Liderzy Rynku Łazienek 2015 - zdradzimy kto sprzedaje najwięcej!

  • Autor: Ryneklazienek.pl/AK
  • 30 maj 2016 08:20
Raport Liderzy Rynku Łazienek 2015 - zdradzimy kto sprzedaje najwięcej!

Które marki łazienkowe są najsilniejsze w Polsce, które klienci wybierają najchętniej? Pierwsza edycja raportu Liderzy Rynku Łazienek przygotowanego przez magazyn Łazienka oraz portal RynekLazienek.pl ma za zadanie znaleźć odpowiedzi na te pytania.

REKLAMA

Magazyn „Łazienka" oraz portal RynekLazienek.pl od lat stawiają sobie za zadanie nadawanie tonu dyskusji o branży łazienkowej w Polsce. Od dawna słyszymy od Państwa o potrzebie uporządkowania i weryfikacji różnych sądów o pozycji poszczególnych marek na rynku. Cierpimy na niedobór rzetelnego opisu branży – trzeba to przyznać. W wielu wypadkach jesteśmy zmuszeni bazować na opiniach i subiektywnych ocenach odnoszących się do wycinku rynku, czasami podbudowanych myśleniem życzeniowym, a nie rzetelną analizą. Czy to sprzyja prowadzeniu biznesu?

Przy realizacji Raportu Liderzy Rynku Łazienek przyświecała nam idea zmiany tego stanu rzeczy – pokusiliśmy się o próbę stworzenia badania, które oparte będzie na statystyce, nie zaś opiniach.

Jego wyniki pierwsi poznali uczestnicy III Forum Branży Łazienkowej. Teraz będziemy wyniki raportu prezentować na łamach naszego portalu.

Dzięki Raportowi dowiecie się, jakie marki sprzedają najwięcej w takich grupach asortymentowych jak:

- armatura łazienkowa,

- umywalki,

- miski w.c., bidety, toalety myjące,

- wanny, 

- kabiny prysznicowe, parawany nawannowe,

- brodziki,

- meble łazienkowe,

- grzejniki łazienkowe, 

- instalacje podtynkowe (stelaże),

- odpływy prysznicowe.

Idea Raportu

Raport Liderzy Rynku ma za zadanie wyłonienie listy najchętniej kupowanych marek łazienkowych w poszczególnych grupach produktowych w oparciu o realne dane sprzedażowe. Informacje, na bazie których stworzyliśmy Raport dostarczyły nam sieci handlowe salonów łazienek i hurtowni sanitarnych oraz sklepy internetowe. Liczba punktów sprzedaży, które w sumie dostarczyły nam dane, wynosi ok. 240 i jest rozlokowana na terenie całej Polski. Stowarzyszenia skupiające salony łazienek wielkość naszej branży szacują na ok. 3 tys. punktów. Nasz raport obejmowałby w takim zestawieniu ok. 10% rynku salonów i hurtowni łazienek. To jest liczba, która pozwala wydawać miarodajne sądy o strukturze rynku.

Wielką zaletą tego badania jest to, że opieramy się na konkretnych danych sprzedażowych, a nie ogólnych szacunkach czy ustnych deklaracjach. Firmy dostarczyły nam pliki z zestawieniami pokazującymi dokładny wykaz sprzedanych przez siebie sztuk produktów z każdej grupy asortymentowej – z podziałem na marki. My dokonaliśmy syntezy danych.

Ważnym atutem badania jest też próba pokazania zmian rok do roku – każdego z naszych Partnerów poprosiliśmy o dostarczenie danych zarówno za rok 2014 jak i 2015. Wyniki raportu są publicznie i bezpłatnie dostępne – w wersji podstawowej w najbliższym wydaniu magazynu Łazienka, w rozszerzonej – wyniki opublikujemy na portalu RynekLazienek.pl.

Mamy świadomość słabych stron naszego badania – tego, że bazujemy wyłącznie na wąskim wycinku rynku, że nie uwzględniamy niezwykle istotnego kanały DIY i marketów, etc. Traktujemy jednak tegoroczną edycję Raportu jako pilotaż – chcemy pokazać Państwu, że warto postawić na otwartość i że wszyscy możemy na tym tylko zyskać. Ten raport w znaczącym stopniu pokazuje, co jest popularne w hurtowniach i salonach łazienek, a to daje punkt odniesienia dla całego handlu jak i dla producentów.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA