Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

[Raport] Młodzi konsumenci częściej wybierają energooszczędne i inteligentne rozwiązania

  • Autor: Redakcja ryneklazienek.pl
  • 17 sie 2018 10:19
[Raport] Młodzi konsumenci częściej wybierają energooszczędne i inteligentne rozwiązania
w przypadku rozwiązań inteligentnych – 7. na 10 dwudziestolatków jest gotowych na tego typu instalacje, gdy tymczasem w grupie 40-49 taką gotowość deklaruje jedynie 44 proc. Co trzeci respondent w tej grupie nie chciałby mieć wcale inteligentnych systemów. Fot. Shutterstock

Aż 91% osób mających 18-29 lat deklaruje, że gdyby planowało budowę domu, wybrałoby rozwiązania energooszczędne. Prawie 2 na 3 respondentów w tym wieku informacji o budowie domu szuka w Internecie.

REKLAMA

Według danych raportu „Budownictwo energooszczędne oczami Polaków” młodzi chętniej od osób starszych są skłonni sięgać po rozwiązania energooszczędne. 9 na 10 respondentów, którzy nie ukończyli 30 roku życia, chce dbać o bilans energetyczny swojego domu. Tymczasem w grupie 40-49 lat, odsetek wynosi 74 proc.

Lubią nowinki technologiczne

Jeszcze większe różnice można zaobserwować w przypadku rozwiązań inteligentnych – 7. na 10 dwudziestolatków jest gotowych na tego typu instalacje, gdy tymczasem w grupie 40-49 taką gotowość deklaruje jedynie 44 proc. Co trzeci respondent w tej grupie nie chciałby mieć wcale inteligentnych systemów.

– Dane z raportu pokazują, że poziom wiedzy na temat budownictwa energooszczędnego i inteligentnych rozwiązań, które również mają znaczący wpływ na efektywność energetyczną naszych domów, jest najwyższy wśród najmłodszej grupy inwestorów. Nic dziwnego, w końcu młodzi ludzie na co dzień korzystają z różnego rodzaju mobilnych aplikacji – mówi Aleksandra Stępniak, ekspert kampanii Nie trać energii z firmy Danfoss Poland.

Dzięki zastosowaniu takich aplikacji możemy na przykład zdalnie kontrolować temperaturę w poszczególnych pomieszczeniach - również, gdy znajdujemy się poza domem. Przekłada się to nie tylko na znaczne podwyższenie komfortu, ale również na korzyści finansowe wynikające z oszczędzania energii grzewczej.

Internet jako źródło wiedzy

Do energooszczędności młodych Polaków przekonują zwłaszcza niższe koszty eksploatacji (71 proc.). 13 proc. wybrałoby takie rozwiązania, ponieważ rodzina lub znajomi posiadają taki dom. Jedynie 7 proc. osób w wieku 18-29 lat zwróciło uwagę na pozytywny wpływ na środowisko jako argument za skorzystaniem z energooszczędnych technologii.

63 proc. respondentów w tej kategorii wiekowej inspiracji i informacji związanych z budową domu szuka w Internecie, 31 proc. bazuje na doświadczeniach znajomych, a 23 proc. sięga po czasopisma i magazyny branżowe.

Problemy związane z posiadaniem domu

Osoby do 30. roku życia zapytane o obawy związane z posiadaniem domu wskazują na liczne obowiązki (69 proc.), wysokie koszty eksploatacji (46 proc.), a także wysoki koszt remontów (38 proc.). Częściej niż pozostałe grupy wiekowe jako niedogodność wskazywały lokalizację – domy najczęściej budowane są z dala od centrów miast.

Aby poprawić komfort w swoim domu, wszyscy respondenci w wieku do 29 lat zadeklarowali gotowość inwestycyjną na poziomie 10-20 tys. złotych. Osoby starsze, w wieku  30-39 lat jako widełki wskazały 20-50 tys. zł.

Czytaj także: [Raport Hays Poland] Kiedy zdalna praca jest opłacalna?


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA