Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

[Raport] Personalizacja dominującym tegorocznym trendem w łazienkach? Tak twierdzą dziennikarze

  • Autor: Ryneklazienek.pl/RZ
  • 26 lip 2016 11:13
[Raport] Personalizacja dominującym tegorocznym trendem w łazienkach? Tak twierdzą dziennikarze
Z przeprowadzonego przez firmę Radaway badania wynika, że to jednak kierunek polegający na podkreślaniu indywidualnego charakteru wnętrza skradł serca dziennikarzy. Czy czytelnicy pójdą za głosem mediów? Fot. Radaway
[Raport] Personalizacja dominującym tegorocznym trendem w łazienkach? Tak twierdzą dziennikarze
[Raport] Personalizacja dominującym tegorocznym trendem w łazienkach? Tak twierdzą dziennikarze
[Raport] Personalizacja dominującym tegorocznym trendem w łazienkach? Tak twierdzą dziennikarze
[Raport] Personalizacja dominującym tegorocznym trendem w łazienkach? Tak twierdzą dziennikarze

Naturalne materiały, pastele, klasyka z kolorami, a może kontrolowana korozja – który z trendów w aranżacji łazienek na 2016 rok zyskał największe grono sympatyków wśród redaktorów tytułów wnętrzarskich? Z przeprowadzonego przez firmę Radaway badania wynika, że to kierunek polegający na podkreślaniu indywidualnego charakteru wnętrza był najczęściej wybierany przez dziennikarzy.

REKLAMA

Rola dziennikarzy w kształtowaniu gustów Polaków oraz inspirowaniu do zmiany aranżacji wnętrza jest nieoceniona. Pełnią bowiem funkcję przewodnika – wskazują trendy, prezentują dostępne na rynku nowatorskie rozwiązania, radzą, jak zaaranżować „trudną” przestrzeń.

Dlatego do dyskusji na temat tego, jak w najbliższym czasie będą wyglądały łazienki Polaków, firma Radaway, polski producent kabin prysznicowych, zaprosiła najbardziej opiniotwórczą grupę – media.

Opiniotwórcze badanie

W badaniu ankietowym wzięło udział kilkudziesięciu dziennikarzy kluczowych tytułów wnętrzarskich. Wynika z niego, że ulubionym przez redaktorów trendem w aranżacji przestrzeni sanitarnej jest personalizacja. Indywidualny charakter łazienki jest jednym z najbardziej popularnych kierunków, coraz częściej docenianym także przez Polaków.

Moda na oryginalność dotyczy nie tylko wykończenia ścian, akcesoriów łazienkowych czy płytek, ale także spersonalizowanych rozwiązań, takich jak np. kabiny prysznicowe z grawerem na szkle. Do ulubionych trendów dziennikarzy należy zaliczyć także naturalne materiały – beton, kamień (nie mylić ze stylem eko!) oraz pastelowych barw.

Przypuszczalnie, już w najbliższych artykułach i wydaniach prasy wnętrzarskiej, czytelnicy znajdą jeszcze więcej inspiracji na łazienkę z charakterem, wykonaną z naturalnych materiałów, a także w kolorach Instytutu Pantone na 2016 rok.

Przepowiednia na mur beton

Przy wyborze stylu wnętrza Polacy poszukują inspiracji w prasie branżowej, częściej sugerują się także zdaniem specjalistów, niż samodzielnie szukają nowych rozwiązań.

Zdaniem dziennikarzy biorących udział w badaniu to jednak nie personalizacja zagości na dobre w polskich łazienkach.

Prawie co drugi dziennikarz wskazał na surowe materiały – beton i kamień. Jak twierdzą eksperci, trend przyjmie się w polskich warunkach i będzie utrzymywał się przez najbliższe sezony. Co więcej?

Polacy porzucą beże i brązy na rzecz pasteli. Bardziej odważni sięgną po takie rozwiązania, jak kabiny prysznicowe z grawerem na szkle czy styl określany mianem kontrolowanej korozji.

Nadal będzie rządził minimalizm i nowoczesność, ale będzie w nich więcej designu.

Z wizytą u redaktorów

Z badania przeprowadzonego przez firmę Radaway wynika, że dla większości dziennikarzy łazienka stanowi prywatną strefę komfortu.

To tu, po ciężkim dniu, mogą się zrelaksować i pobyć sam ze sobą. Co czwarty respondent podkreślił, że łazienka to pomieszczenie, które najtrudniej zaaranżować – jest często niewielka, nieustawna, wymagająca wysiłku przy urządzeniu.

A jak wyglądają łazienki samych dziennikarzy? Są minimalistyczne i nowoczesne, z elementami stylu eko. Jeżeli chodzi o kolorystykę, podobnie jak w przypadku łazienek czytelników – dominują w nich biel, beże, brązy i szarości. Na kompozycje kolorystyczne z wykorzystaniem czerni, odcieni niebieskiego czy intensywnych barw zdecydowało się tylko 15% badanych.

W badaniu poruszono także odwieczny dylemat – wanna czy prysznic? Wyniki wskazały na remis bez półśrodków. Za kabiną prysznicową i wanną opowiedziała się taka sama liczba dziennikarzy. Rozwiązanie uniwersalne, czyli wanna z parawanem, zyskała tylko 10% głosów.

Szczegółowe wyniki znajdują się w załączonej infografice.

 


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA