Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

[Raport] Polscy konsumenci śmielej sięgają po produkty łazienkowe z segmentu premium

  • Autor: Redakcja ryneklazienek.pl
  • 21 lis 2018 14:34
[Raport] Polscy konsumenci śmielej sięgają po produkty łazienkowe z segmentu premium
Rodzimy nabywca koncentruje się na aspekcie jakościowym – w przypadku płytek ceramicznych najlepiej, aby produkt był piękny, ale też wykonany z dobrych materiałów i wytrzymały. Fot. Shutterstock

W dłoni topowy iPhone, na parkingu nowe BMW, a w domu sprzęt i materiały wykończeniowe najwyższej jakości. Polacy nie gęsi i mają swój gust, który lubią podkreślać coraz śmielej. W jaki sposób? Sięgając po m.in. produkty łazienkowe z segmentu premium, również takie które w swoim DNA mają swój polski gen. Przynajmniej tak wynika z najnowszego badania Kantar TNS.

REKLAMA

Jak podaje PwC, Polacy w poprzednim roku wydali o przeszło 6,7% więcej na zakupy niż dwa lata wcześniej. Dzięki rosnącym dochodom, konsumenci stanęli przed wyborem: kupić większą ilość czy postawić na wyższą jakość. Czym właściwie kierują się rodzimi nabywcy, poszukując dóbr klasy premium i co mogą zrobić firmy by spełnić wymagania klientów?

– Według KPMG Polacy wybierając produkt z kategorii premium pragną głównie ponadprzeciętnej jakości. Nieporównywalnie niżej plasują się design i prestiż. Ten sposób klasyfikacji pokazuje, że w swojej motywacji nasi rodacy są bardzo podobni do zachodnich sąsiadów – Niemców. – zauważa Emilia Dudek, Marketing Manager z Rettig Heating, koncernu produkującego m.in. grzejniki klasy premium oraz dodaje:

– Takie same wnioski przyniosły nam badania przeprowadzone wśród instalatorów współpracujących z marką Purmo. Aż 92% z nich odpowiedziało, że przy wyborze asortymentu grzewczego kluczową rolę odgrywa jakość i trwałość.

Doskonałym przykładem poszukiwania jakości przez polskiego konsumenta są ostatnie badania UOKiK, które miały za zadanie odpowiedzieć na pytanie czy produkty oferowane na polskim rynku są gorszej jakości niż ich odpowiedniki za granicą.

Jak wykazała analiza UOKiK na 101 przebadanych pozycji, aż 10% z nich istotnie różni się od swoich zachodnich odpowiedników, często na niekorzyść polskiego konsumenta – informują wspomniane badania.

Gospodarczy patriotyzm

Nowe światło na kwestię sposobu wydatkowania środków rzucają świeże badania przeprowadzone przez Kantar TNS, które jednoznacznie wskazują na fakt, że Polacy preferują produkty, posiadające w sobie polski pierwiastek. Informacja o tym, że dobro zostało wyprodukowane w naszym kraju zachęca do zakupu 87% rodaków. Natomiast dla 74% ważne jest by produkt był wytworzony z ekologicznych  składników, a dla 62% by producentem była  renomowana, światowa marka.

– Polacy to świadomi konsumenci, którzy dokonują odpowiedzialnych wyborów. Dlatego pojawia się coraz więcej firm skoncentrowanych na wymiarze jakościowym, ale i odwołujących się do polskich akcentów w swoim DNA. Polacy są mocno przywiązani do rodzimego akcentu i jest on w pewnym stopniu determinujący przy wyborze dwóch produktów o podobnych parametrach, w tym cenie – zauważa Marcin Kotarski, Produkt Manager z Rettig Heating, największego na świecie producenta grzejników.  

Nie były to pierwsze badania tego typu. Wcześniej odpowiedzi poszukiwało Open Research. Wnioski były jednak zbliżone, aż dwóch na trzech Polaków regularnie weryfikuje, gdzie został wyprodukowany nabywany przez nich artykuł, pozostała część uczestników badania sprawdza tę informację rzadko lub wcale. Równocześnie 73% ankietowanych twierdzi, że zachętę do zakupu danego produktu stanowi dla nich to, że został wytworzony w Polsce.

Smart wybór

Jednak ze względu na eksport produkcji i decentralizację firm, polski konsument nieczęsto ma możliwość wyboru produktu, który w jakikolwiek sposób nawiązuje do rodzimego rynku. Wówczas priorytetem staje się jakość i wynikająca z tego renoma producenta.

Bardzo adekwatnym przykładem jest marka Apple, która oprócz ponadprzeciętnej jakości, wyróżnia się wygórowaną ceną. Mimo to cieszy się niesłabnącą popularnością – również w Polsce, co doskonale potwierdzają statystyki – zaledwie w ciągu kilku dni od premiery nad Wisłą, z nowej możliwości płatności zbliżeniowych, Apple Pay – korzysta już ponad 200 000 osób. Alternatywa metoda płatności Google Pay, która zarezerwowana jest dla telefonów z systemem Android, by osiągnąć taki wynik potrzebowała kilku lat.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA