Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

[Raport] Potrzeby i wymagania generacji C na rynku pracy

  • Autor: Redakcja ryneklazienek.pl
  • 02 sie 2019 14:36
[Raport] Potrzeby i wymagania generacji C na rynku pracy
Na rynek pracy wkraczają osoby, którym niemal już od urodzenia towarzyszyły nowoczesne technologie. Ciągły dostęp do informacji, Internet i media społecznościowe są dla nich naturalną, dobrze znaną rzeczywistością. Fot. Shutterstock

Wyzwaniem towarzyszącym pracodawcom na polskim rynku pracy niezmiennie pozostaje niedobór odpowiednich kandydatów, spadek lojalności pracowników oraz wysokie i precyzyjne oczekiwania – zwłaszcza przedstawicieli najmłodszych pokoleń. Eksperci rynku pracy zwracają jednak uwagę, że kluczowe jest nie tyle odpowiadanie na potrzeby przedstawicieli poszczególnych grup wiekowych, ale dopasowanie firm do cyfrowego świata i potrzeb pracowników przyzwyczajonych do korzystania z technologii na każdym kroku.

REKLAMA

Na rynek pracy wkraczają osoby, którym niemal już od urodzenia towarzyszyły nowoczesne technologie. Ciągły dostęp do informacji, Internet i media społecznościowe są dla nich naturalną, dobrze znaną rzeczywistością.

Równocześnie przedstawiciele starszych pokoleń, których młodość przypadła na czasy bez stałej łączności, równie skutecznie korzystają z zasobów cyfrowego świata, intuicyjnie wykorzystując dostępne narzędzia komunikacyjne.

W konsekwencji to nie data urodzenia, ale przyzwyczajenie do ciągłego dostępu do informacji, „podłączenie” do mediów i budowanie relacji on-line definiują dzisiejszych pracowników. Dla pracodawców cała generacja C (od ang. Connected – podłączony) jest wyzwaniem, ale też szansą na zbudowanie przewagi konkurencyjnej na rynku pracy.

Połączeni w pracy

Pracodawcy, którzy potrafią zrozumieć motywację pracowników wykorzystujących internetowe narzędzia komunikacyjne w wielu celach oraz w różnych okolicznościach, powinni uwzględnić ten element w swojej strategii zatrudnienia. Warunki pracy sprzyjające tej grupie profesjonalistów mogą ułatwić firmie pozyskanie cennych talentów i skorzystanie z ich potencjału – pomysłowości, innowacyjności oraz tendencji do szukania niestandardowych rozwiązań.

Pokolenie pracowników z powodzeniem łączących równoległe funkcjonowanie w świecie rzeczywistym i on-line, charakteryzuje się dużą kreatywnością. Można to zaobserwować przede wszystkim w sposobie, w jaki tworzą treści, wyrażają swoje opinie i rozwiązują problemy – twierdzi Paula Rejmer, ekspertka Hays Poland.Tak więc pracodawca, który stworzy w firmie płaszczyznę do otwartej komunikacji i odpowie na potrzeby pracowników związane z dostępnymi narzędziami komunikacyjnymi oraz większą niezależnością w wyborze sposobu wykonywania pracy, z ich strony może liczyć na szczere opinie, zaangażowanie i wyrażane wprost propozycje zmian ­– dodaje.

Warto również pamiętać, że generacja C to osoby, które zazwyczaj chcą rozwiązywać problemy. Przyzwyczajenie do ciągłych usprawnień powoduje, że napotykając na problem nie próbują go zaakceptować czy przyzwyczaić się do zaistniałych niedogodności, lecz starają się znaleźć odpowiednie rozwiązanie. Od firm taka postawa wymaga otwartości i umiejętności słuchania.

Nie jest to proste, lecz wychodząc naprzeciw pracownikom, ich sugestiom i pomysłom, można zwiększyć poziom innowacji biznesu. Wielu „podłączonych” chętnie proponuje usprawnienia i nowe zastosowania dostępnych rozwiązań technologicznych – nie tylko w ramach swojej specjalizacji, ale w całej organizacji.

Poczucie, że świat jest na wyciągnięcie ręki, przekłada się na ich naturalne myślenie kategoriami transformacji cyfrowej. Pracodawcy, którzy mają świadomość, że dla generacji C sprzedaż to głównie e-commerce, dane są zawsze dostępne w chmurze, a wideokonferencje i komunikatory to codzienność, mają szansę wyprzedzić konkurencję w walce o najbardziej utalentowanych kandydatów.

Swoboda cenniejsza od pieniędzy

W wielu branżach i specjalizacjach firmy coraz silniej rywalizują o pracowników. Kadra zarządzająca i działy HR opracowują strategie zatrudnienia, uwzględniające zarówno konkurencyjny poziom wynagrodzenia, jak i interesującą ścieżkę kariery oraz pakiet odpowiednich świadczeń pozapłacowych. Mimo to bardzo trudno jest zainteresować kandydatów nawet konkurencyjnymi ofertami.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA