Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Partner portalu:    
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

[Raport] Pracownicy ze Wschodu – oszczędność czy konieczność?

  • Autor: Redakcja ryneklazienek.pl
  • 27 gru 2018 11:09
[Raport] Pracownicy ze Wschodu – oszczędność czy konieczność?
Z danych firmy Smart Work wynika, że na chwilę obecną na polskim rynku pracy brakuje wszystkich rodzajów pracowników – zarówno tych wykonujących prace fizyczne, jak i umysłowe. To rosnące z roku na rok zapotrzebowanie na pracę i wzrost gospodarczy powodują, iż polscy pracodawcy coraz mocniej stawiają na pracowników zagranicznych. W jaki sposób wygląda pozyskiwanie takich kadr? Fot. Shutterstock

Z racji powiększającego się deficytu kadrowego na polskim rynku pracy, pracodawcy coraz częściej decydują się na pozyskiwanie pracowników z zagranicy. Dlaczego tak się dzieje? Na to pytanie odpowie Prezes firmy Smart Work – Mariusz Hoszowski.

REKLAMA

Z danych firmy Smart Work wynika, że na chwilę obecną na polskim rynku pracy brakuje wszystkich rodzajów pracowników – zarówno tych wykonujących prace fizyczne, jak i umysłowe. To rosnące z roku na rok zapotrzebowanie na pracę i wzrost gospodarczy powodują, iż polscy pracodawcy coraz mocniej stawiają na pracowników zagranicznych. W jaki sposób wygląda pozyskiwanie takich kadr?

Czym jest outsourcing? 

Jak mówi Mariusz Hoszowski, prezes firmy Smart Work: Outsourcing to usługa, w ramach której firma zewnętrzna przejmuje część prac – na przykład produkcyjnych. Są 2 charakterystyczne cechy tego procesu: przejęcie odpowiedzialności za efekt i bezpośredni nadzór nad tym procesem.

Drugą formą pozyskiwania pracowników są usługi agencji pracy tymczasowej, gdzie klient jako pracodawca jest użytkownikiem pozyskanych przez agencję pracy pracowników tymczasowych. Warto wspomnieć, że outsourcing działa na podstawie kodeksu cywilnego, a agencja pracy tymczasowej – na podstawie ustawy o instytucjach rynku pracy.”

Dla kogo pracownicy ze Wschodu?

Z danych firmy Smart Work wynika, że z usług pozyskiwania pracowników najczęściej korzystają średnie i duże firmy związane z przetwórstwem przemysłowym albo z szeroko pojętą produkcją. Abstrahując od potrzeb rynku budowlanego, dostarczani są wszyscy specjaliści – począwszy od ślusarzy, szwaczek, operatorów maszyn, wszelkiego rodzaju kierowców, po pracowników niewykwalifikowanych, których firmy - klienci agencji pracy – przyuczają do wykonywania relatywnie niezłożonych prac, na przykład związanych z szeroko pojętym montażem AGD. Co dzięki temu zyskują?

Niezależnie od branży, podstawową korzyścią jest wykwalifikowana, dostosowana do oczekiwań i stanowiska kadra pracownicza, która zapełnia luki kadrowe powstające w związku ze zwiększaniem wolumenu produkcji, zmianami demograficznymi, przejściami pracowników na emerytury czy sezonowością popytu. Co więcej, takie wsparcie stosuje się również w celu obniżenia i optymalizacji kosztów danej działalności, zwiększenia przychodów oraz rozwoju przedsiębiorczości.

Pracownik z zagranicy – plusy ujemne czy plusy dodatnie?

Zatrudnianie pracowników z zagranicy jest złożonym procesem, z którym wiąże się sporo niedogodności. Są wśród nich: proces rekrutacyjny, legalizacja pobytu, zakwaterowanie, transport, tłumaczenie dokumentów, organizacja całości pobytu, wymiana pracowników wyjeżdżających na nowych – przy jednoczesnych barierach językowych. Stąd firmy z różnych gałęzi przemysłu chętnie wykorzystują agencje pracy do pomocy w tym zakresie.

Jak mówi Mariusz Hoszowski, prezes firmy Smart Work: Z pozyskiwaniem pracowników z zagranicy wiąże się ogrom formalności, którymi na ogół zajmują się agencje pracy. Decydując się więc na tego typu formę zatrudnienia kadry pracowniczej, dobrze jest wybrać firmę, która kompleksowo zajmie się obsługą pracodawcy oraz posiada własne, rozległe struktury rekrutacyjne na wschodzie. Dzięki temu przedsiębiorca na pewność, że niezależnie od wahań sezonowych nie zabraknie mu pracowników

Pracownik pracownikowi nierówny


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA