REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

[Raport] To instalator decyduje, a nie klient końcowy

  • Autor: Redakcja Ryneklazienek.pl
  • 17 sty 2018 17:14
[Raport] To instalator decyduje, a nie klient końcowy
To wykonawcy występują nie tylko w roli montera, ale również doradcy, który rekomenduje końcowemu użytkownikowi kotły na paliwa stałe danego producenta. Fot. Shutterstock

Instalatorzy aktywnie uczestniczą w procesie decyzyjnym dotyczącym instalowanych marek i wpływają na jego wybór. Prawie 92% wykonawców polega wyłącznie na swoich preferencjach, a pozostałe%. profesjonalistów przy wyborze marki producenta kotłów bierze pod uwagę opinię klienta końcowego. To wykonawcy występują nie tylko w roli montera, ale również doradcy, który rekomenduje końcowemu użytkownikowi kotły na paliwa stałe danego producenta.

REKLAMA

Z badania wynika również, że ponad 65 proc. profesjonalistów ocenia doradztwo sprzedawcy podczas zakupu kotłów na paliwa stałe jako użyteczne. Co jednak zwraca uwagę, blisko 54 proc. badanych w ogóle nie bierze go pod uwagę.

Jak mówią sami instalatorzy, jest to efekt niedostatecznego w ich opinii przygotowania sprzedawców do fachowego doradztwa, co w praktyce sprowadza się do przekazywania im parametrów produktu, które można znaleźć w katalogu producenta. Instalatorom brakuje natomiast pomocy sprzedawców w zakresie najnowszych rozwiązań, zwłaszcza jeśli chodzi o kotły spełniające wymagania emisji piątej klasy.

Czytaj także: To jest najlepszy czas na nawiązywanie kontaktów biznesowych w Niemczech

Oznacza, że nie do końca skutecznie producenci informują instalatorów o kwestiach środowiskowych i doboru kotłów. A jeśli to robią to nie docierają efektywnie do wszystkich potencjalnych odbiorców swoich marek.

Jak wynika z badania oczekiwania profesjonalistów wobec doradztwa dotyczącego kotłów bardziej przyjaznych środowisku są duże i można spodziewać się, że z uwagi na zmieniające się przepisy będą one jeszcze większe.

Z analizy Instytutu Keralla Research wynika, że instalatorzy kotłów na paliwa stałe to grupa zawodowa, która chętnie uczestniczy w branżowych szkoleniach. Już ponad 83 proc. profesjonalistów potwierdza, że bierze w nich udział, z czego blisko połowa robi to nawet kilka razy w roku.

Co więcej, okazuje się, że tego rodzaju kursy to najbardziej zyskujące na znaczeniu tradycyjne źródło pozyskiwania informacji. Aktualnie częściej niż przed trzema laty wiedzę o nowościach za pośrednictwem tego kanału czerpie 21,8 proc. profesjonalistów. 

Źródło: Instytut Keralla Research 


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA