Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Partner portalu:    
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

[Raport] Z jakimi wyzwaniami zmierzą się pracodawcy w 2019 roku?

  • Autor: Redakcja ryneklazienek.pl
  • 02 sty 2019 11:12
[Raport] Z jakimi wyzwaniami zmierzą się pracodawcy w 2019 roku?
Wraz z postępem technologicznym i miejscami pracy, które stają się zbędne, wiele osób spodziewa się znacznego ograniczenia roli człowieka w świecie pracy. Okazuje się jednak, że wciąż wiele umiejętności pozostaje domeną ludzi. Unikalne kompetencje człowieka nigdy nie zostaną całkowicie zastąpione przez roboty. Konieczność indywidualnego podejścia – a każdy potrzebuje rozmowy, wsparcia, bycia wysłuchanym, cierpliwości i empatii – sprawia, że technologia jeszcze długo nie będzie w stanie zastąpić człowieka. Fot. Shutterstock

Nowoczesne technologie, które śmiało wkraczają w kolejne obszary biznesu i życia codziennego, nie omijają również rynku pracy, gdzie z powodzeniem wykorzystywane są choćby w rekrutacji pracowników czy budowaniu wizerunku firm. Dla specjalistów HR rozwój technologiczny oznacza także dostęp do narzędzi, które znacznie przyspieszają i ułatwiają wykonywanie zawodowych obowiązków. Aby jednak w pełni wykorzystać potencjał drzemiący w nowych technologiach, konieczne jest zrozumienie trendów na rynku pracy i wyzwań, z jakimi firmy zmierzą się w niedalekiej przyszłości.

REKLAMA

Ekspert Hays Poland wymienia trendy, które będą miały największy wpływ na funkcjonowanie rynku pracy w roku 2019. Wśród nich pojawiają się nowe kanały komunikacji, angażowanie pracowników w sposób inny niż dotychczas oraz postępująca automatyzacja.

1. UCZENIE SIĘ TO UMIEJĘTNOŚĆ

Rynek pracy dynamicznie się zmienia – nie tylko w kontekście roli, jaką praca zawodowa odgrywa w życiu, ale również w sposobach wykonywania obowiązków. Pracownicy oczekują innej ścieżki kariery niż przedstawiciele poprzednich pokoleń. Częściej zmieniają miejsce zatrudnienia, nie boją się przekwalifikowania i nowych profesji, a co za tym idzie – są otwarci na naukę, poznawanie nowych technologii i nabywanie kompetencji. Jednocześnie poszukują elastyczności i rozwiązań ułatwiających pogodzenie życia zawodowego z prywatnym.

Firmy, które chcą zatrzymać najlepszych pracowników, muszą przemyśleć dostępne ścieżki karier oraz możliwości rozwoju. Niezwykle ważne staje się zapewnienie zatrudnionym szans na podnoszenie kwalifikacji, a nawet możliwości zmiany specjalizacji w ramach struktury firmy. Z drugiej strony umiejętność szybkiego dopasowania do zmiennej sytuacji i otwartość na pozyskiwanie nowych umiejętności coraz częściej pojawiają się na liście oczekiwań pracodawców.

2. NIEKONIECZNIE E-MAIL

Na całym świecie ludzie coraz częściej i chętniej komunikują się za pomocą platform internetowych, takich jak Messenger czy WhatsApp. Krótkie wiadomości tekstowe są wybierane znacznie częściej niż e-mail albo rozmowa telefoniczna. Tymczasem w wielu firmach podstawowym kanałem komunikacji w procesie rekrutacji wciąż pozostaje e-mail, wbrew trendom i zmianom zachodzącym w preferencjach kandydatów.

– Wielu z nas oczekuje dostępu do komunikatorów również w kontekście zawodowym. Platformy internetowe dla wielu są głównym kanałem komunikacji – nie tylko prywatnej, ale także oficjalnej. Warto o tym pamiętać wybierając możliwe sposoby komunikacji z obecnymi i potencjalnymi pracownikami – mówi Agnieszka Czarnecka, ekspert Hays Poland.

3. AUTOMATYZACJA NADCHODZI

Wiele powtarzalnych zadań i procesów zostało już zautomatyzowanych. Widząc liczne korzyści oraz powstawanie nowych miejsc pracy, do zachodzących zmian coraz częściej podchodzimy pozytywnie, a liderzy biznesu i działy HR głośno mówią o dobrych stronach automatyzacji. Starają się również przygotować na nią swoich pracowników.

– Wraz z postępującą automatyzacją nastąpi zmiana w zakresie umiejętności, jakich potrzebować będą profesjonaliści i ich pracodawcy. Jeśli jednak zatrudnionym zaoferujemy więcej czasu na przygotowanie się, dostęp do wiedzy i szkoleń, zyskamy nie tylko większą sprawność w realizacji procesów, ale też lojalność pracowników – podkreśla Agnieszka Czarnecka.

4. ANGAŻOWANIE PRZEZ POZYTYWNE DOŚWIADCZENIA

„Employee experience”, a więc doświadczenia pracownika, to termin określający samopoczucie i stosunek zatrudnionego do pracodawcy w całym cyklu jego funkcjonowania w organizacji – od procesu rekrutacji, poprzez podjęcie zatrudnienia i rozwój w strukturze, aż do zakończenia współpracy. Wspólna podróż firmy i pracownika zaczyna się już od obecności marki pracodawcy na rynku pracy. W dalszych krokach znaczenie ma zarządzanie w firmie, budowanie zaangażowania, atrakcyjność oferty kierowanej do pracowników i otwartość na informację zwrotną.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA