Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Rovese w tym roku sprzedało już 29 mln kw. płytek

  • Autor: Redakcja magazynu Łazienka
  • 11 wrz 2014 13:09
Rovese w tym roku sprzedało już 29 mln kw. płytek
Ceremnia otwarcia fabryki Rovese w Kuczinskim Zakładzie Ceramicznym w Żeleznodorożnym (Rosja). / fot. Rovese

Rovese, właściciel m.in. marek Cersanit i Opoczno, przedstawiło finansowe podsumowanie I półrocza 2014 roku. II kwartał tego roku był lepszy, niż analogiczny okres w roku ubiegłym.

REKLAMA

Grupa Kapitałowa Rovese zanotowała w II kwartale 2014 r. przychody rzędu 450 mln zł, a w całym półroczu tego roku 839,5 mln zł. Grupa odnotowała 206,6 mln zł straty netto w I półroczu tego roku, ale strata netto w II kwartale wyniosła 8,1 mln zł - to mniej w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym (wtedy notowano 29,5 mln zł strat).

Spółka Rovese z kolei odnotowała w II kwartale br. przychody rzędu 233,5 mln zł, a w całym półroczy 452,2 mln zł. Spółla odnotowała 442,96 mln zł zysku w II kwartale oraz 459,3 mln zł w całym półroczu. W analogicznych okresach w roku ubiegłym spółka odnotowała straty w wysokości 41,3 mln zł (II kwartał 2013 r.) oraz 74,48 mln zł (I półrocze 2013 r.)

Co się sprzedaje najlepiej?

Najważniejszym źródeł przychodów Grupy w I poł. 2014 była sprzedaż płytek ceramicznych - 557 mln zł wygenerowało 66% przychodów. 204 mln zł (24%) pochodziło ze sprzedaży ceramiki sanitarnej, a pozostałe 79 mln (10%) z innych produktów łazienkowych.

W I półroczu 2014 roku Grupa sprzedała ok. 2,6 mln sztuk ceramiki oraz ok. 29 mln m kw. płytek ceramicznych.  

Podział sprzedaży

W I półroczu 2014 roku sprzedaż w Polsce stanowiła 26% przychodów netto Grupy. Podział procentowy przychodów na rynek polski i rynki zagraniczne kształtuje się na tym samym poziomie co w  I półroczu 2013 r. Największe przychody Grupa odnotowała w Rosji, Azerbejdżanie, Kazachstanie oraz na Ukrainie, Białorusi i w Mołdawii.

W wynikach finansowych firmy nie odnotowani znaczącego wpływu aktualnych wydarzeń politycznych za naszą wschodnią granicą, choć potencjalne zagrożenie jest brane pod uwagę.

Dotychczas Grupa nie odczuła problemów utrudniających prowadzenie biznesu na rynku ukraińskim i rosyjskim w wyniku zaistniałej sytuacji. Działalność operacyjna i finansowa jednostek ukraińskich i rosyjskich Grupy odbywa się w sposób niezakłócony - czytamy w dokumencie.

Perspektywy rozwoju

Dla firmy najbardziej dochodowy i perspektywiczny jest rynek rosyjski. Władze spółki są zdecydowana na inwestycje w tym obszarze. Uważają też, że posiadanie mocy produkcyjnych w Rosji jest konieczne dla trwałego zdobycia i utrzymania istotnego udziału w rynku.

- Z uwagi na bariery celne, koszty transportu oraz inne uwarunkowania lokalne, import nie jest w stanie efektywnie konkurować z produkcją miejscową. Rozwój mocy produkcyjnych w Niemczech przyczyni się do rozwoju Grupy na rynkach Europy Zachodniej. Akwizycje są znacznie szybszą i mniej ryzykowną drogą osiągnięcia celu niż, również rozważana przez Spółkę, budowa fabryk od podstaw - czytamy w Raporcie.

Grupa planuje intensywny rozwój na rynkach głównych (Polska, Ukraina, Rosja, kraje bałtyckie, Rumunia, Czechy, Słowacja, Bułgaria, Węgry oraz Mołdawia), tak by uzyskać około 30% udziału na tych rynkach i stać się jednym z największych producentów artykułów wyposażenia łazienek w Europie.

Grupa chce tego dokonać poprzez intensyfikację sprzedaży w segmencie średnim i średnio-wyższym, które to segmenty stanowią (wg. szacunków firmy) około 85% całości wartości poszczególnych rynków zbytu. Stąd też decyzje o zakupie fabryki płytek ceramicznych w Rosji i Niemczech.

W ostatnim czasie Rovese zakupiło także struktury handlowe na terenie Europy Zachodniej: Pilkington’s Manufacturing Ltd oraz Meissen Keramik Gmbh wraz z rozpoznawalnymi na tych rynkach markami - ma to pozwolić firmie na rozwinięcie oferty Grupy w wyższych segmentach cenowych.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA