Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Sieci salonów łazienek - jak się rozwijają

  • Autor: Arkadiusz Kaczanowski, współpraca: Anna Raducha-Romanowicz
  • 16 gru 2014 10:27
Sieci salonów łazienek - jak się rozwijają
fot. Shutterstock

Uczestnicy rynku sanitarnego coraz mocniej podkreślają, że nadchodzące lata będą należeć do rozrastających się sieci salonów i hurtowni, których potencjał powoli na konkurowanie z sieciami DIY oraz marketami. Przyglądamy się, jakie pomysły na rozszerzenie zakresu swojego działania mają najsilniejsi gracze na rynku.

REKLAMA

Firm z branży sanitarnej, które mają po kilkanaście albo kilkadziesiąt punktów handlowych jest w Polsce kilka. Takich, które mają po kilka punktów znajdziemy już kilkadziesiąt. Jednak większość salonów, które zaczęły rozbudowę swojej sieci, ogranicza jej zasięg do określonego regionu – jednego, albo kilku sąsiadujących ze sobą województw. Ułatwia to logistykę oraz kontakty między poszczególnymi punktami.

MAGAZYN W CENTRUM.

W wielu wypadkach salony korzystają z jednego, centralnego magazynu. Tak jest np. w przypadku gdańskiego Femaxu, który swoje oddziały ma w województwie pomorski, kujawsko-pomorskim i warmińsko-mazurskim.

- Wszystkie nasze punkty są obsługiwane przez centralny magazyn, z którego codziennie wysyłane są dostawy do naszych oddziałów w północnej Polsce. Ale oczywiście salony posiadają też własne, mniejsze magazyny w których gromadzone są najniezbędniejsze i najpopularniejsze produkty. Co ważne: wszystkie nasze oddziały powstawały od zera w ramach naszych inwestycji - nie mamy punktów działających na zasadzie franczyzy – podkreśla Iwona Sobolewska, szef marketingu firmy Femax.

Podobnie działający na południu Instalbud Janosz swoje punkty ma ulokowane przeważnie w wygodnej odległości od magazynu w Piekarach Śląskich.

Na pewno najdynamiczniej w ostatnich latach swoją sieć rozwija firma Refleks. Salony pod marką BLU to ponad 30 punktów na terenie całego kraju. Firma nie posiada jeszcze centralnego magazynu, ale planuje go otworzyć w I połowie 2015 roku. Adam Rożko, właściciel firmy Refleks, jest przekonany, że budowa sieci jest niezbędna do utrzymania potencjału konkurencyjnego na rynku.

- Oceniam, iż działając na tak trudnym i konkurencyjnym rynku, rentowność uzyskamy niestety dzięki skali, to jest posiadając ok. 45-50 salonów. Rynek staje się coraz bardziej konkurencyjny i coraz trudniej osiągnąć sukces – mówił w wywiadzie dla magazynu Łazienka.

Refleks wybierając lokalizacje dla swoich salonów zwykle decyduje się na średnie miasta – na ten moment firma nie ma punktów w takich miastach jak Wrocław, Warszawa, Kraków, Poznań czy Trójmiasto.

- Doświadczenie z pracy w sieci czerpiemy między innymi poprzez prowadzanie w niektórych salonach punktów franczyzowych drzwi i podłogi VOX. To ciekawa branża, w której na rynku funkcjonuje 6 ogólnopolskich sieci, konkurując i rywalizując o klienta. Łącznie posiadają ponad 400 salonów. Dzięki ich aktywności, udało się w dużej mierze utrzymać udział sieci dystrybucji tradycyjnej, ograniczając ekspansję sieci DIY, czy internetu – dodaje Adam Rożko.

- Na pewno impulsem do powoływania nowych oddziałów była chęć rozwoju - każdy salon, który chce odnieść sukces musi rozbudowywać swoją sieć odbiorców i poszerzać obszar działania – dodaje Iwona Sobolewska. I dodaje, że w przypadku salonów łazienkowych niezbędne jest wypracowanie własnego know-how, które potem jest wdrażane w innych punktach sieci. Coś, co będzie stanowiło znak rozpoznawczy danej marki. - W ostatnim czasie mocno postawiliśmy na rozwój w naszych salonach stref architekta. W czterech placówkach w Gdańsku, Wejherowie, Lęborku i Bydgoszczy stworzyliśmy przestrzeń dedykowaną projektantom - są to pracownie do obsługi i pracy architektów z klientami – dodaje.

SPRZEDAJ SWÓJ POMYSŁ.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA