Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Skok na głęboką wodę - cztery zasady efektywnego mecenatu sportowego

  • Autor: Arkadiusz Kaczanowski
  • 20 kwi 2016 10:20
Skok na głęboką wodę - cztery zasady efektywnego mecenatu sportowego
fot. Shutterstock

Współpraca marki ze sportowcami musi być przede wszystkim długofalowa - to podstawowa zasada, która decyduje o sukcesie. Na co jeszcze powinny zwrócić firmy, które chcą podjąć się takiej formy promocji?

REKLAMA

Podczas konferencji „Marketing w branży łazienkowej" w 2014 roku Michał Mango z agencji Urban Communications (specjalizuje się marketingu sportowym) wskazywał podstawy sukcesu w promocji poprzez sport.

Po pierwsze: firma musi być świadoma, że wchodząc w tego typu działania nastawia się na aktywność długofalową. Związek z danym sportowcem czy klubem zawiera się na dobre i na złe.

Po drugie: Firma musi stworzyć trwałą więź, która będzie wiarygodna dla kibiców (budowanie pozytywnego wizerunku marki), ale też będzie dowodem na konsekwencję działania (co świadczy też o takiej postawie w biznesie).

Po trzecie: Jednorazowy strzał w sportowe imprezy czy chwilowe posiłkowanie się modnymi sportowcami w tym wypadku nie ma większego sensu – chyba, że szuka się twarzy do spotu reklamowego.

Po czwarte: Ekspert przestrzegał też, że promocja poprzez sport jest tym obszarem gdzie łatwo o przeinwestowanie. Firma angażująca się we wspieranie sportowców musi bardzo ostrożnie i dokładnie analizować koszty jakie się z tym wiążą.  


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA