Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Spersonalizowana łazienka to trend na kolejne lata - według Grohe i Villeroy & Boch

  • Autor: Anna Raducha-Romanowicz
  • 31 paź 2014 09:34
Spersonalizowana łazienka to trend na kolejne lata - według Grohe i Villeroy & Boch
60% ankietowanych życzyłoby sobie aby łazienka odpowiadała potrzebom wszystkich mieszkańców domu. / fot. Grohe
Spersonalizowana łazienka to trend na kolejne lata - według Grohe i Villeroy & Boch
Spersonalizowana łazienka to trend na kolejne lata - według Grohe i Villeroy & Boch
Spersonalizowana łazienka to trend na kolejne lata - według Grohe i Villeroy & Boch
Spersonalizowana łazienka to trend na kolejne lata - według Grohe i Villeroy & Boch

Jak nasza łazienka zmieni się w ciągu najbliższych 20 lat? Odpowiedzi na to pytanie szukały firmy Villeroy & Boch oraz Grohe, wspólnie z Zukunftsinstitut von Matthias Horx we Frankfurcie nad Menem.

REKLAMA

Pytanie to zostało skierowane do reprezentatywnej grupy ponad tysiąca ankietowanych osób. Badanie przeprowadziła w Niemczech firma badawcza YouGov. Odpowiedzi ankietowanych dotyczące ich oczekiwań wobec łazienki, a także wizji przyszłości i tego jak będziemy żyć, mieszkać i odpoczywać za 20 lat, posłużyły stworzeniu raportu „Łazienka 2034”. Pod uwagę zostały wzięte również aktualne trendy i zmiany społeczne. Wyniki badania można zamknąć w czterech, futurystycznych scenariuszach. Oto jeden z nich

Zindywidualizowana łazienka Multi-ID - również "na wynos"

Łazienka w 2034 roku powinna być zaaranżowana zgodnie z zasadami Smart-Home-Design. Już w dziś 60% ankietowanych życzyłoby sobie aby łazienka odpowiadała potrzebom wszystkich mieszkańców domu. Dzięki nowoczesnej technologii wkrótce będzie to możliwe.

Po wejściu użytkownika do łazienki dopasowana do jego osobistych preferencji mogła będzie zostać np. temperatura pomieszczenia, rodzaj muzyki, kolor światła czy wysokość umieszczenia miski w.c. Inną cechą zindywidualizowanej łazienki jest jej wielofunkcyjność.

Wanna może służyć również do siedzenia, blat przy umywalce – jako toaletka, lustro – jako ekran, na którym wyświetlane są wiadomości. Główka prysznica oprócz wody rozprowadza również szampon, a kabina prysznicowa jest też „suszarką do ciała”, dzięki której nie potrzeba już ręcznika.

W zależności od pory dnia lub od tego, kto jest użytkownikiem łazienki, poszczególne elementy wyposażenia mogą znikać w ścianach lub wyłaniać się np. z podłogi.

Zaletą łazienki Multi-ID ma być również możliwość stosowania owych, indywidualnych ustawień, również w miejscach „półpublicznych”, czyli np. w łazienkach hotelowych. W ten sposób użytkownik będzie mógł czuć się jak u siebie w domu również np. w podróży. Przenoszenie tych ustawień będzie możliwe dzięki technologiom opartym na chmurze.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA