Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Sposób na własny biznes

  • Autor: Redakcja
  • 08 sty 2020 09:33
Sposób na własny biznes
Fot. Ravon
Sposób na własny biznes
Sposób na własny biznes
Sposób na własny biznes
Sposób na własny biznes

Czy ciężko jest się przebić i zapisać w świadomości potencjalnego konsumenta, za konkurenta mając duże marki działające w Polsce od dziesięcioleci? A może potencjalny odbiorca małego przedsiębiorstwa jest zgoła inny niż klienci dużych marek? O doświadczenia, trudności i sposób na biznes postanowiliśmy zapytać przedstawicieli działających na polskim rynku niewielkich firm, których oferta obejmuje produkty łazienkowe.

REKLAMA

Rynek łazienek w Polsce jest rynkiem wysoce nasyconym, a wśród licznych marek oferujących wyposażenie łazienek możemy bez problemu wskazać kilku gigantów (i to zarówno wśród polskich przedsiębiorstw, jak i zagranicznych marek mających w Polsce swoje przedstawicielstwa), którzy zajmują czołowe miejsca w Europie pod względem sprzedaży czy produkcji. Jak na tak konkurencyjnym gruncie działają niewielkie firmy i manufaktury? Z jakimi trudnościami zmagają się na co dzień?

TRUDNA KONKURENCJA. Niełatwo jest konkurować na rynku z wielkimi producentami międzynarodowymi czy dystrybutorami. Szczególnie ci drudzy często oferują bardzo konkurencyjne, niskie ceny – przyznaje Anna Białas, Marketing i PR w firmie Ravon.Masowa (i szybka produkcja) oraz niskie ceny, jakie mogą zaoferować wolumenowi producenci (oraz ich dystrybutorzy) to główne wyzwania, z jakimi przychodzi się zmierzyć niewielkim firmom. Szerzej sytuację opisuje Karolina Kabot, Dystrybutor marki Szkilnik Design, oferującej umywalki produkowane z drewna: Niestety małe firmy w pewnym sensie giną na rynku. Nie jesteśmy w stanie konkurować z produkcją masową ani ceną, ani dostępnością dla klienta, który najchętniej nie ruszając się z domu chce obejrzeć „wszystko”. Produkcja naszych umywalek trwa 14 tygodni – oczywiście mówimy tu o jednej sztuce. Równolegle możemy wytwarzać maksymalnie kilkanaście sztuk co przy tysiącach produkowanych miesięcznie wyrobów ceramicznych, szklanych czy akrylowych to po prostu... nic – demonstruje. Niewielka ilość produktów przekłada się na trudności z zaistnieniem w świadomości szerszego odbiorcy – jak przyznaje Karolina Kabot, Szkilnik Design nie jest w stanie udostępnić każdemu salonowi chociażby sztuki swoich wyrobów. Zaporowa, wreszcie, może być również po prostu sama cena produktu – te pochodzące z produkcji masowej bywają zazwyczaj dostępne po bardziej przystępnych cenach. Nasze produkty są bardzo czaso- i pracochłonne, nie stanowią więc konkurencji cenowej dla masowej produkcji. W Polsce koszt naszych produktów jest dość wysoki – niejednokrotnie przy dużym remoncie klient nie jest w stanie pozwolić sobie na umywalkę, której cena zaczyna się od ok. 7 tys. złotych – konkluduje Karolina Kabot.

4 Design Days 2020: ikony designu, najwięksi architekci, projektanci, producenci, deweloperzy o inspiracjach i trendach w architekturze i designie. Już 6-9 lutego 2020 r. w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach.
Zarejestruj się!


REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA