Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Sprawniejsze zarządzanie salonem - dzięki systemom informatycznym

  • Autor: Anna Raducha-Romanowicz
  • 16 gru 2016 08:47
Sprawniejsze zarządzanie salonem - dzięki systemom informatycznym
fot. Shutterstock

Skuteczne zarządzanie przedsiębiorstwem to klucz do jego sukcesu. Systemy informatyczne dostępne na rynku wpierają procesy zarządzania firmą, pozwalają np. śledzić dostawy, optymalizować stany magazynowe czy sterować produkcją. Po te nowoczesne rozwiązania sięgają również salony łazienkowe.

REKLAMA

Obecnie najpopularniejszymi rozwiązaniami informatycznymi wspierającymi zarządzanie są systemy ERP (Enterprise Resource Planning, czyli planowanie zasobów przedsiębiorstwa). Wspomagają działanie firmy w różnych obszarach, mogą również integrować grupę współpracujących przedsiębiorstw – np. sieci salonów łazienkowych.

Zapewniają dostęp do jednej bazy danych, do aktualnych i poprawnych informacji. Tak by pracownicy mogli w jednym miejscu znaleźć np. zarówno dane dotyczące stanów magazynowych, jak i bazę klientów. Przykładowo – sprzedawca w danym oddziale firmy przyjmując zamówienie może sprawdzić stany magazynowe czy np. możliwości dostawy. Dane w systemie ERP są dostępne natychmiast po ich wprowadzeniu.

Możliwości systemów ERP

Na polskim rynku oprogramowania wspomagającego zarządzanie przedsiębiorstwem jest dostępnych wiele rozwiązań, które w mniejszym lub większym stopniu można nazwać systemami ERP.

Składają się zazwyczaj z wielu modułów – niezależnych od siebie ale współpracujących aplikacji. Systemy oferowane przez poszczególnych producentów mogą różnić się między sobą – np. sposobem obsługi. Ale obejmują zazwyczaj analogiczne obszary działania przedsiębiorstwa, jak magazynowanie, zarządzanie zapasami, śledzenie realizowanych dostaw, projektowanie i rozwój produktów, zarządzanie urządzeniami i obiektami przemysłowymi, planowanie i sterowanie produkcją, zaopatrzenie, marketing i sprzedaż, zarządzanie relacjami z klientami, projektowanie i rozwój procesów, finanse i księgowość, zarządzanie jakością i zasobami ludzkimi. Oprócz tego w systemach ERP można znaleźć dodatkowe funkcjonalności - np. moduły CMS do zarządzania firmową stroną internetową,

W przypadku salonów łazienkowych szczególnie przydatne są możliwości optymalizacji stanów magazynowych – aby możliwe było utrzymywanie szerokiego asortymentu w sklepie, przy jednoczesnym unikaniu dużych stanów magazynowych, a także np. obsługa programów lojalnościowych.

Firma, która zdecyduje się na wdrożenie systemu może dopasować go do własnych potrzeb i specyfiki, gdyż poszczególne moduły są od siebie niezależne. To znaczy, że system może pracować bez obecności niektórych z nich. I przykładowo salon łazienkowy może zdecydować się na wdrożenie modułu zarządzania stanami magazynowymi a zrezygnować z modułu sterowania produkcją.

Elastyczność systemów tego typu objawia się również w możliwości łączenia ich z innym oprogramowaniem niezbędnym w działalności firmy. ERP może być konfigurowany i dostosowywany tak, by spełnić konkretne oczekiwania danej firmy, która go wdraża. Dbają o to firmy informatyczne wdrażające systemy. Koszty wdrożenia systemów ERP są każdorazowo wyliczane indywidualnie.

Salony modernizują zarządzanie

Od stycznia 2015 roku systemu wspomagającego zarządzanie używa firma Femax. Jest nim bazujący na wzorcach klay ERP system SAP Business One, wdrożony przez firmę Altab. Zarząd firmy Femax zadecydował o jego wdrożeniu w II kwartale 2014r i od tamtej pory prowadził proces przygotowawczy. Przeprowadzona została dokładna analiza potrzeb oraz przygotowano system do startu i pracy produktywnej. System SAP oferuje szybki dostęp do danych we wszystkich obszarach działalności firmy Femax, we wszystkich jej placówkach. Za pomocą systemu można nadzorować sprzedaż, zamówienia i dostawy, zarządza on też m.in. księgowością, monitoruje działania handlowe partnerów handlowych, pracowników oraz umożliwia generowanie potrzebnych raportów.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie

Komentarze

  • Działam w podobnej branży, tj branży budowlanej. Warto też zwrócić uwagę na systemy WMS, szczególnie jeśli mamy do czynienia z dużą liczbą wydań/kompletacji i dużą powierzchnią magazynową. U nas wdrożyliśmy Astro WMS, produkt Consafe Logistics.
    • mfebo, 2017-03-27 22:12:39

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA