Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Świat kupuje więcej płytek ceramicznych – optymistyczne nastroje po targach Cevisama 2015

  • Autor: Małgorzata Nietupska
  • 19 lut 2015 09:14
Świat kupuje więcej płytek ceramicznych – optymistyczne nastroje po targach Cevisama 2015
Na targi Cevisama 2015 w hiszpańskiej Walencji przyjechało ok. 75.000 gości z całego świata. Fot. Małgorzata Nietupska
Świat kupuje więcej płytek ceramicznych – optymistyczne nastroje po targach Cevisama 2015
Świat kupuje więcej płytek ceramicznych – optymistyczne nastroje po targach Cevisama 2015
Świat kupuje więcej płytek ceramicznych – optymistyczne nastroje po targach Cevisama 2015
Świat kupuje więcej płytek ceramicznych – optymistyczne nastroje po targach Cevisama 2015
Świat kupuje więcej płytek ceramicznych – optymistyczne nastroje po targach Cevisama 2015
Świat kupuje więcej płytek ceramicznych – optymistyczne nastroje po targach Cevisama 2015
Świat kupuje więcej płytek ceramicznych – optymistyczne nastroje po targach Cevisama 2015
Świat kupuje więcej płytek ceramicznych – optymistyczne nastroje po targach Cevisama 2015

Liczne nowości i przełomowe trendy – targi Cevisama 2015 pokazały, że hiszpańska branża płytek ceramicznych wychodzi z kryzysu. Mniej kupuje Rosja, ale dużo więcej Wielka Brytania czy Algieria.

REKLAMA

Targi Cevisama w hiszpańskiej Walencji to największa impreza tego typu w branży płytek ceramicznych. Tutaj powstają trendy, które obowiązują w kolejnych latach. W tegorocznej edycji wzięło udział 682 wystawców, w tym 486 hiszpańskich.

Najciekawsze trendy to vintage, efekty degrade (zniszczenia) i lustrzany, powrót do klasyki (zwłaszcza w stylu hoteli i bogatych kamienic z przełomu XIX i XX wieku. Furorę robią płytki sześciokątne, dekory (ceramiczne, szklane, kamienne) oraz miksowanie stylów i formatów.

Na specjalnej konferencji Isidro Zarzoso – prezydent ASCER, stowarzyszenia hiszpańskich producentów płytek ceramicznych, poinformował, że branża w Hiszpanii powoli, ale wyraźnie wychodzi z kryzysu. Rośnie zwłaszcza eksport hiszpańskich płytek ceramicznych. W 2014 roku, w porównaniu do 2013, sprzedaż za granicę wzrosła o 3,6% (z 2.240 do 2.320 mln euro). Dla porównania, w roku 2009 sprzedaż wyniosła tylko 1.673 mln euro.

W 2014 roku więcej hiszpańskich płytek kupiły m.in. kraje Unii Europejskiej (o 7,4% w porównaniu do 2013), Oceanii (o 32,5%) i Afryki (12,5%). Dziesiątka najlepszych klientów to kolejno Francja, Rosja, Arabia Saudyjska, Wielka Brytania, Algieria, USA, Niemcy, Izrael, Libia, Jordania.
Mniej płytek kupiła Rosja (o 2,5%), ale duży wzrost zanotowano zwłaszcza w Wielkiej Brytanii (23,4%) i Algierii (35,8%).

  • Targi Cevisama 2015 w liczbach

    Miejsce: Feria Valencia, Walencja (Hiszpania)
    Termin: 9-13 luty 2015 roku
    Edycja: 33.
    Oferta: płytki ceramiczne i szklane, mozaika, kamień, wyposażenie łazienkowe
    Powierzchnia: ok. 100.000 m²
    Liczba wystawców: 682 (z 38 krajów, w tym 2 z Polski)
    Liczba zwiedzających: ok. 75.000
    Częstotliwość: co roku
    Imprezy towarzyszące: m.in. Trans-Hitos, the Exibition of Ceramics for Architecture; Tile of Spain Awards; Architecture and Design Forum; Alfa de Oro Awards; ShowBoom; Feria Habitat; Maderalia Seleccion

REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA