Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Świat kupuje więcej płytek ceramicznych – optymistyczne nastroje po targach Cevisama 2015

  • Autor: Małgorzata Nietupska
  • 19 lut 2015 09:14
Świat kupuje więcej płytek ceramicznych – optymistyczne nastroje po targach Cevisama 2015
Na targi Cevisama 2015 w hiszpańskiej Walencji przyjechało ok. 75.000 gości z całego świata. Fot. Małgorzata Nietupska
Świat kupuje więcej płytek ceramicznych – optymistyczne nastroje po targach Cevisama 2015
Świat kupuje więcej płytek ceramicznych – optymistyczne nastroje po targach Cevisama 2015
Świat kupuje więcej płytek ceramicznych – optymistyczne nastroje po targach Cevisama 2015
Świat kupuje więcej płytek ceramicznych – optymistyczne nastroje po targach Cevisama 2015
Świat kupuje więcej płytek ceramicznych – optymistyczne nastroje po targach Cevisama 2015
Świat kupuje więcej płytek ceramicznych – optymistyczne nastroje po targach Cevisama 2015
Świat kupuje więcej płytek ceramicznych – optymistyczne nastroje po targach Cevisama 2015
Świat kupuje więcej płytek ceramicznych – optymistyczne nastroje po targach Cevisama 2015

Liczne nowości i przełomowe trendy – targi Cevisama 2015 pokazały, że hiszpańska branża płytek ceramicznych wychodzi z kryzysu. Mniej kupuje Rosja, ale dużo więcej Wielka Brytania czy Algieria.

REKLAMA

Targi Cevisama w hiszpańskiej Walencji to największa impreza tego typu w branży płytek ceramicznych. Tutaj powstają trendy, które obowiązują w kolejnych latach. W tegorocznej edycji wzięło udział 682 wystawców, w tym 486 hiszpańskich.

Najciekawsze trendy to vintage, efekty degrade (zniszczenia) i lustrzany, powrót do klasyki (zwłaszcza w stylu hoteli i bogatych kamienic z przełomu XIX i XX wieku. Furorę robią płytki sześciokątne, dekory (ceramiczne, szklane, kamienne) oraz miksowanie stylów i formatów.

Na specjalnej konferencji Isidro Zarzoso – prezydent ASCER, stowarzyszenia hiszpańskich producentów płytek ceramicznych, poinformował, że branża w Hiszpanii powoli, ale wyraźnie wychodzi z kryzysu. Rośnie zwłaszcza eksport hiszpańskich płytek ceramicznych. W 2014 roku, w porównaniu do 2013, sprzedaż za granicę wzrosła o 3,6% (z 2.240 do 2.320 mln euro). Dla porównania, w roku 2009 sprzedaż wyniosła tylko 1.673 mln euro.

W 2014 roku więcej hiszpańskich płytek kupiły m.in. kraje Unii Europejskiej (o 7,4% w porównaniu do 2013), Oceanii (o 32,5%) i Afryki (12,5%). Dziesiątka najlepszych klientów to kolejno Francja, Rosja, Arabia Saudyjska, Wielka Brytania, Algieria, USA, Niemcy, Izrael, Libia, Jordania.
Mniej płytek kupiła Rosja (o 2,5%), ale duży wzrost zanotowano zwłaszcza w Wielkiej Brytanii (23,4%) i Algierii (35,8%).

  • Targi Cevisama 2015 w liczbach

    Miejsce: Feria Valencia, Walencja (Hiszpania)
    Termin: 9-13 luty 2015 roku
    Edycja: 33.
    Oferta: płytki ceramiczne i szklane, mozaika, kamień, wyposażenie łazienkowe
    Powierzchnia: ok. 100.000 m²
    Liczba wystawców: 682 (z 38 krajów, w tym 2 z Polski)
    Liczba zwiedzających: ok. 75.000
    Częstotliwość: co roku
    Imprezy towarzyszące: m.in. Trans-Hitos, the Exibition of Ceramics for Architecture; Tile of Spain Awards; Architecture and Design Forum; Alfa de Oro Awards; ShowBoom; Feria Habitat; Maderalia Seleccion

REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA