Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Sześć megatrendów, które będą decydować o rozwoju świata. I branży łazienkowej

  • Autor: Ryneklazienek.pl, AK
  • 23 kwi 2015 10:36
Sześć megatrendów, które będą decydować o rozwoju świata. I branży łazienkowej
Świat przyszłości wg XiX-wiecznej ryciny. / fot. Flickr, Sam Howzit

Cyfrowa przyszłość, wzrost przedsiębiorczości, globalny rynek, urbanizacja, surowce i zasoby naturalne oraz ochrona zdrowia – to zdaniem ekspertów EY najważniejsze trendy, które zadecydują o rozwoju świata. Jak w nich odnajdzie się nasza branża?

REKLAMA

Megatrendy to globalne siły, które mają wpływ na wszystkich ludzi. Zmieniają społeczeństwa, kulturę oraz gospodarkę. Są ze sobą połączone i wpływają na siebie. Pozwalają lepiej zrozumieć wyzwania i szanse, jakie stoją przed biznesem na całym świecie. Eksperci firmy doradczej EY w swoim raporcie pokusili się o wyznaczenie sześciu trendów, które będą w 2015 roku definiować rozwój gospodarki i codziennego życia.

Cyfrowa przyszłość

Stopień zaawansowania nowoczesnych technologii i ich wszechobecność sprawiają, że coraz większy jest wpływ innowacyjnych rozwiązań na każdy element życia ludzi oraz na funkcjonowanie przedsiębiorstw. Media społecznościowe, urządzenia mobline, chmury obliczeniowe, big data i rosnący popyt na stały dostęp do informacji mają wpływ na wszystkie sektory, w każdej szerokości geograficznej. 

Warto jednak pamiętać, że rozwój technologii to także wyzwanie dla firm: pojawienie się nieznanej konkurencji, zmiana zachowań klientów, konieczność dostosowania się biznesu, jego większa przejrzystość, a także obawy związane z ochroną prywatności oraz cyberatakami – mówi Aleksander Poniewierski, Partner, Dział Doradztwa Informatycznego, Lider Grupy Doradztwa Informatycznego w Europie Środkowej i Południowo-Wschodniej, EY.

80% firm przyznaje, że ich klienci zmienili swoje dotychczasowe zwyczaje zakupowe - rewolucję spowodowały urządzenia mobilne, które już generują 1/3 wszystkich wejść na strony internetowe. Ponad połowa firm dostosowuje obecnie polityki cenowe i sposoby dostawy do nowych warunków rynkowych.

Polski sektor wyposażenia łazienek różnie sobie radzi z wyzwaniami jakie niesie konieczność uwzględnienia w strategii biznesu nowoczesnych technologii. Kuleje marketingowe wykorzystanie nowych mediów (media społecznościowe, blogi, wideo w internecie) - firmy szukają pomysłów, na razie jednak bezskutecznie. Jak podczas Forum Branży Łazienkowej zaznaczał Paweł Stempniak z agencji White Bits - problem z umiejętnym wykorzystaniem internetu w marketingu ma wiele branż, a łazienkowa jest jedną z nich. Niedoceniany jest potencjał blogerów czy materiałów wideo (i nie chodzi tu tylko o filmy instruktażowe).

Także firmy handlowe odczuwają presję związaną ze sprzedażą internetową, która mniejszym graczom psuje rynek. 

Nierzadko zdarzają się sytuacje, że klient upatrzy sobie coś na ekspozycji, a potem porównuje ceny w internecie i zakupu dokonuje właśnie tam, a żaden salon łazienkowy nie jest w stanie sprzedawać swojego asortymentu w cenach internetowych - uważa Wiesław Olchawa, kierownik lubelskiego salonu Andbud.

Dla sukcesu rynkowego firm jeszcze jeden aspekt ma znaczenie, jeśli idzie o konsekwencje rozwoju nowoczesnych technologii: dzięki nim zmienia także sposób pracy. Prawdziwa rewolucja nastąpi już za kilka lat - w 2020 roku połowa pracowników będzie z pokoleń Y oraz Z, które urodziły się i dorastały razem z technologiami cyfrowymi. A w ciągu najbliższych 20 lat w wyniku automatyzacji procesów w gospodarkach rozwiniętych może zniknąć nawet 47% obecnych zawodów. Już dziś firmy i pracownicy, także z obszaru produkcji i handlu, muszą zastanowić się które z funkcji w ich firmach nie będą wkrótce potrzebne. CI, którzy przewidzą te zmiany mają szansę na wysforowanie się na czoło w wyścigu.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA