Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Ten dobry e-commerce. Dla branży łazienkowej

  • Autor: Arkadiusz Kaczanowski
  • 19 paź 2015 21:59
Ten dobry e-commerce. Dla branży łazienkowej
fot. Shutterstock

Czy e-commerce może wspierać sprzedaż tradycyjną? Są rozwiązania, które pomagają zachować równowagę między oboma kanałami sprzedaży - wiele zależy od umiejętnego wprowadzania rozwiązań technologicznych.

REKLAMA

Zagadnienia e-commerce są już stałym elementem każdej konferencji "Marketing w branży łazienkowej". Także podczas szóstej edycji imprezy organizowanej przez Stowarzyszenie Łazienka (14 października 2015 r. w hotelu Ossa w Rawie Mazowieckiej) nie zabrakło dyskusji na temat tej formy rozwoju biznesu.

E-commerce może służyć sprzedaży tracycyjnej

Marcin Cichoń z Grupy Unity mówił m.in. o aspektach sprzedaży wielokanałowej (omnichannel). Starał się też rozwiać wątpliwości producentów, którzy nie chcą albo opóźniają wdrażanie rozwiązań e-commerce w obawie przed reakcją partnerów z kanału tradycyjnej dystrybucji.

- W wielu branżach, m.in. płytek ceramicznych, firmy nie mają czasu na to by sprzedaż online wdrażać jako dopiero kolejny etap rozwoju swojej dystrybucji. Czasem trzeba iść dalej, pomijając pewne etapy rozwoju rynku – przekonywał.

Prezentacja Marcina Cichonia pokazywała jednak, że można opracować rozwiązania sprzedaży online, które pozwalają firmie oferować produkty w internecie, a zarazem nie szkodzą tradycyjnej sieci sprzedaży. Jednym z takich rozwiązań jest np. prowadzenie sklepu internetowego, który może być agregatorem informacji o cenach i dostępności produktów w poszczególnych punktach handlowych. Strona sama bezpośrednio niczego nie sprzedaje, ale jest pośrednikiem w kontakcie z salonem.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie

Komentarze

  • Igor masz rację. Wszystkie sklepy internetowe wykorzystują pracę handlowców w sklepach stacjonarnych i na tym opierają swoje wyniki sprzedaży. Więc żadna filozofia.
    • Hasan, 2015-10-30 16:10:29
  • W takim razie niech lazienkaplus otworzy w każdym mieście i miasteczku swoje salony ekspozycyjne z wszystkimi towarzyszącymi temu kosztami żeby klient mógł wcześniej obejrzeć i zasięgnąć fachowej informacji o produkcie przed jego zakupem w ich sklepie internetowym. Na tą chwilę to tradycyjne sklepy pełnią funkcję wystaw dla ich modelu biznesu.
    • igor, 2015-10-29 06:56:36

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA