Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

To jest najlepszy czas na nawiązywanie kontaktów biznesowych w Niemczech

  • Autor: Redakcja Ryneklazienek.pl
  • 16 sty 2018 16:49
To jest najlepszy czas na nawiązywanie kontaktów biznesowych w Niemczech
Sytuacja gospodarcza u naszego zachodniego sąsiada sprzyja nawiązywaniu kontaktów biznesowych i wchodzeniu z usługami na tamtejszy rynek. Być może warto więc rozważyć ten kierunek ekspansji, zwłaszcza że ofert współpracy handlowej nie brakuje. Fot. Shutterstock

Niemcy słyną z silnej pozycji firm z sektora MSP. Znajduje to m.in. odzwierciedlenie we wskaźnikach zatrudnienia. Niemiecki sektor małych i średnich przedsiębiorstw radzi sobie całkiem dobrze i jest pełen optymizmu. Jedna piąta przedsiębiorców z MSP chce rozwijać swój biznes i produkty. Tworzy to dobry klimat do nawiązywania współpracy biznesowej.

REKLAMA

Niemiecki sektor małych i średnich przedsiębiorstw radzi sobie całkiem dobrze i jest pełen optymizmu. 65% badanych firm wskazuje na wzrost wyników sprzedaży w ciągu ostatniego roku. Więcej MŚP patrzy też w przyszłość z nadzieją – procent przedsiębiorców spodziewających się poprawy wyników sprzedaży wzrósł z 7% do rekordowego poziomu 64%.

Blisko jedna piąta respondentów wymienia rozwój nowych produktów i usług wśród największych okazji do rozwoju. Na drugim miejscu (14%) jest wchodzenie na nowe segmenty rynku. Jeśli chodzi o inwestycje, najbardziej popularne obszary to szkolenia i rozwój personelu (71%), IT i technologie (69%) oraz rekrutacja nowych pracowników (67%).

 – Sytuacja gospodarcza u naszego zachodniego sąsiada sprzyja nawiązywaniu kontaktów biznesowych i wchodzeniu z usługami na tamtejszy rynek. Być może warto więc rozważyć ten kierunek ekspansji, zwłaszcza że ofert współpracy handlowej nie brakuje, a faktoring eksportowy pomaga zweryfikować wiarygodność potencjalnych kontrahentów – wskazuje Jerzy Dąbrowski, dyrektor generalny Bibby Financial Services w Polsce.

Czytaj także: Pozytywne nastroje na niemieckim rynku


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA