Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Trend rynku łazienek: fuzje i przejęcia

  • Autor: Anna Raducha-Romanowicz
  • 30 maj 2016 11:22
Trend rynku łazienek: fuzje i przejęcia
fot. Shutterstock

Ostatnie lata w branży łazienkowej obfitowały w przejęcia i fuzje firm. Najgłośniejszym przejęciem ostatniego roku była akwizycja firmy Sanitec, która stała się oficjalnie częścią Grupy Geberit w lutym 2015 r. Ale konsolidacja na globalnym rynku wyposażenia łazienek postępuje.

REKLAMA

W ubiegłym roku pojawiły się też inne przejęcia w branży związanej z łazienką. Tuż przed wakacjami w roku 2015 właściciela zmieniło 80% udziałów firmy Teuco – dotychczas należące do włoskiej rodziny Guzzini. Nabywcą owych udziałów jest niemiecki holding Certina specjalizujący się w akwizycji i restrukturyzacji firm.

Do przejęć na rynku producentów wyposażenia łazienek dochodzi w wielu krajach. 8 kwietnia 2015 r., bułgarski urząd ds. konkurencji udzielił zgody na nabycie przez amerykańskiego potentata Mohawk Industries (który dwa lata wcześniej nabył markę Marazzi) bułgarskiej Grupy KAI, która jest największym producentem płytek ceramicznych w Bułgarii i na Półwyspie Bałkańskim. Posiada również oddziały w Rumunii (KAI) i Grecji, eksportuje ponad połowę swojej produkcji do 25 krajów. Jej największymi rynkami są Wielka Brytania, Francja, Niemcy, Włochy, kraje Beneluksu, Skandynawii i oczywiście Bałkany.

Również wiosną 2015 firma Boffi oferująca m.in. wyposażenie łazienek nabyła 100% udziałów firmy De Padova – włoskiego producenta mebli. Luca De Padova, dotychczasowy prezes De Padova zyskał 7,5% udziałów Boffi tym samym stając się drugim głównym udziałowcem tej firmy. Wszedł także do jej zarządu obejmując stanowisko wiceprezesa.
Obie marki, jak zapowiadają, wykorzystywać będą potencjał własnej tożsamości oferując rozwiązania i produkty obejmujące wszystkie sfery mieszkania – od łazienki do sypialni, kuchni i mebli tapicerowanych.

Fuzja z Boffi oznacza wzrost i rozwój De Padova na całym świecie. Dzięki partnerowi z silną siecią dystrybucji i nowym powierzchniom wystawienniczym, które są coraz trudniejsze do osiągnięcia, będziemy bardzie widoczni. Wierzę również w synergię w dużych projektach oraz w możliwość tworzenia i otwierania wspólnych sklepów. Jestem pewien, że osiągniemy bardzo ambitne cele – mówi Luca De Padova.

Ostatnio natomiast, w marcu 2016, siły swe połączyły dwie silne marki: Franke kupiło 25% udziałów w Duravicie.

- Widzimy wiele korzyści po obu stronach. Wspólnie możemy zrealizować dodatkowy krajowy i międzynarodowy potencjał wzrostu w sektorze łazience i kuchni - mówi Dr Frank Richter, CEO w firmie Duravit.

- Współpraca z Duravit jest ważnym krokiem w rozwoju strategicznym Grupy Franke. Obie firmy mają doskonałą wiedzę, ponad 100-letnie doświadczenie i wysoki poziom kompetencji w obszarze designu. Wspólnie będziemy wyznaczać nowe standardy w branży łazienkowej i kuchennej - dodaje Alexander Zschokke, CEO w Grupie Franke.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie

Komentarze

  • Pani Anno Szanowna!
    Proszę przekazać dalej tym którzy w sytości już przebywają i z tych powodów nieruchomośc im tylko grozi, że w Polsce jest taka przestrzeń do zagospodarowania, że spokojnie będą mogli spać co najmniej tysiąc lat i nie muszą tylko w łazienki inwestować ale również w inne obszary a na początek w energetykę aby mocy nabrać rozruchowej kiedy przyjdzie im kiedyś potrzeba powstać ze snu..

    • gost_n, 2016-05-30 22:31:31

REKLAMA

REKLAMA