Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Trend rynku łazienek: salony się organizują

  • Autor: Arkadiusz Kaczanowski
  • 23 maj 2016 12:06
Trend rynku łazienek: salony się organizują

W grupie siła – handel wie o tym chyba najlepiej. Dlatego można było przez lata z pewnym zdziwieniem obserwować, że nie powstawała żadna organizacja, która działałaby na rzecz interesów całego sektora handlowego. Teraz powoli się to zmienia. Czy na stałe?

REKLAMA

Owszem – były i powstają nowe grupy zakupowe, ale nie można powiedzieć, by były to organizacje, które reprezentowałyby w pełni interesy sektora handlowego. Choć ostatnia aktywność grupy PGC przy okazji podatku od sklepów wielkopowierzchniowych pokazuje, że jest to możliwe.

W tym względzie 2015 rok był więc momentem przełomowym, bo powstały aż dwa stowarzyszenia, które za cel stawiają sobie działanie na rzecz szeroko pojętych interesów firm handlowych w branży instalacyjnej i łazienkowej. Łączy je opór i obawa wobec tego, jak sklepy internetowe wpływają na rynek sanitarny w Polsce. Ocena tego wpływu jest oczywiście negatywna.

Najpierw 8 kwietnia powstaje Polski Związek Pracodawców Hurtowni Branży Grzewczej, Sanitarnej, Klimatyzacji i Wentylacji SHI. Założyło go 11 firm i grup zakupowych z rynku materiałów branży sanitarnej, grzewczej i instalacyjnej. Przewodniczącym Zarządu został Krzysztof Osipowicz (BIMs Plus). To organizacja, która działa bardziej na rzecz firm pracujących z instalatorami, choć segment łazienkowy również budzi zainteresowanie założycieli,

6 września powstało zaś Polskie Stowarzyszenie Salonów Wyposażenia Wnętrz (PSSWW). Ta organizacja powstała z buntu małych salonów wobec niesprawiedliwej ich zdaniem polityki, jaką część producentów prowadzi w stosunku do stacjonarnych punktów handlowych. W gronie członków Stowarzyszenia znaleźli się głównie przedstawiciele małych punktów handlowych (w styczniu 2016 roku na stronie widniała lista ok. 30 członków), którzy dotąd na pewno mieli mniejszą pozycję negocjacyjną, niż duże grupy zakupowe czy sieci.

W obu wypadkach – zarówno SHI i PSSWW – padają jednak deklaracje, że samoorganizowanie się nie ma jedynie na celu walki o doraźne interesy czy opór wobec e-handlu. Osoby zarządzające obiema organizacjami podkreślają, że ich celem jest również praca na rzecz ustabilizowania sytuacji w branży, wypracowania standardów czy poprawy jakości usług firm, które należą do danych organizacji.

Na pierwsze efekty i rzetelną ocenę działania tych organizacji - przyjdzie nam jednak jeszcze trochę poczekać.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA