Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Trendy rynku łazienek: Więcej chętnych na marki własne

  • Autor: Arkadiusz Kaczanowski
  • 17 sie 2016 11:10
Trendy rynku łazienek: Więcej chętnych na marki własne
fot. Shutterstock

Komu i dlaczego potrzebne są marki własne? Coraz więcej sieci inwestuje w tę część oferty.

REKLAMA

Czy marki własne (private label) udają się w branży łazienkowej? Podczas dyskusji na Forum Branży Łazienkowej 2014 nasi dyskutanci stwierdzili, że niespecjalnie. Klienci przeważnie wolą markowe rozwiązania sygnowane rozpoznawalnymi nazwami – przynajmniej jeśli idzie o nieinstalacyjne elementy sprzedawane w salonach i hurtowniach. Łazienkowa marka za to dobrze sprawdza się w segmencie produktów z półki ekonomicznej oraz instalacyjnym.

- Sprzedaż produktów marki własnej lub cobrandowych prowadzimy od ponad dekady. Są zasadnicze dwa powody ich wprowadzenia: wyróżnienie się na tle konkurencji, gdyż takie produkty są dostępne wyłącznie w sieci PSB oraz unikanie wojen cenowych. Presja cenowa w naszej branży jest szczególnie silna – tłumaczy Mirosław Lubarski, członek zarządu i dyrektor marketingu Grupy PSB.

W marki własne inwestują właśnie duże sieci dystrybucji – swoje produkty ma więc PSB, ale też Grupa SBS, ABG czy PGC - które mogą liczyć na szerokie grono odbiorców. One też rozwijają ten segment swojej oferty - zapowiada to i PGC, i SBS.

- Obecnie posiadamy już kilkanaście produktów tj wanny, brodziki, odpływy liniowe pod marką własną PGC i pracujemy nad dalszym rozwojem - mówi Seweryn Kartkowski, prezes zarządu Polskiej Grupy Ceramicznej.

Grzegorz Zuchmański, z-ca dyrektora SBS Sp. z o.o., podczas ubiegłorocznej konferencji Grupy też opowiadał w jaki sposób rozwijany był ten segment w ostatnich kilkunastu miesiącach. Z grup produktów ceramiki łazienkowej, techniki instalacyjnej i grzewczej to właśnie te dwa w ostatnich dwóch latach były najbardziej rozbudowywane.

Potencjał rynku marek własnych zdają się dostrzegać również producenci – jest to dla nich szansa na dodatkowy zarobek albo zabezpieczenie dochodów, gdyby własne produkty z półek wyższych słabiej się sprzedawały.

Firmy, które zajmują się taką produkcją w rozmowie z nami podkreślali, że dziś w Polsce opłaca się współpracować głównie dla sieci, gdyż w ich wypadku utrzymanie poziomu zamówień jest raczej zagwarantowane, a taki klient też nie zainwestuje we własną produkcję.

Podobnie Sanplast deklarował, że chce w najbliższym czasie zaangażować się mocniej w taką współpracę z sieciami. Przyrost np. sklepów Mrówka czy kolejnych salonów dużych sieci łazienkowych, podpowiada że nawiązanie takiej współpracy dla producenta może być bardzo korzystne w długofalowej perspektywie.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA