Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Trendy rynku łazienek: Więcej chętnych na marki własne

  • Autor: Arkadiusz Kaczanowski
  • 17 sie 2016 11:10
Trendy rynku łazienek: Więcej chętnych na marki własne
fot. Shutterstock

Komu i dlaczego potrzebne są marki własne? Coraz więcej sieci inwestuje w tę część oferty.

REKLAMA

Czy marki własne (private label) udają się w branży łazienkowej? Podczas dyskusji na Forum Branży Łazienkowej 2014 nasi dyskutanci stwierdzili, że niespecjalnie. Klienci przeważnie wolą markowe rozwiązania sygnowane rozpoznawalnymi nazwami – przynajmniej jeśli idzie o nieinstalacyjne elementy sprzedawane w salonach i hurtowniach. Łazienkowa marka za to dobrze sprawdza się w segmencie produktów z półki ekonomicznej oraz instalacyjnym.

- Sprzedaż produktów marki własnej lub cobrandowych prowadzimy od ponad dekady. Są zasadnicze dwa powody ich wprowadzenia: wyróżnienie się na tle konkurencji, gdyż takie produkty są dostępne wyłącznie w sieci PSB oraz unikanie wojen cenowych. Presja cenowa w naszej branży jest szczególnie silna – tłumaczy Mirosław Lubarski, członek zarządu i dyrektor marketingu Grupy PSB.

W marki własne inwestują właśnie duże sieci dystrybucji – swoje produkty ma więc PSB, ale też Grupa SBS, ABG czy PGC - które mogą liczyć na szerokie grono odbiorców. One też rozwijają ten segment swojej oferty - zapowiada to i PGC, i SBS.

- Obecnie posiadamy już kilkanaście produktów tj wanny, brodziki, odpływy liniowe pod marką własną PGC i pracujemy nad dalszym rozwojem - mówi Seweryn Kartkowski, prezes zarządu Polskiej Grupy Ceramicznej.

Grzegorz Zuchmański, z-ca dyrektora SBS Sp. z o.o., podczas ubiegłorocznej konferencji Grupy też opowiadał w jaki sposób rozwijany był ten segment w ostatnich kilkunastu miesiącach. Z grup produktów ceramiki łazienkowej, techniki instalacyjnej i grzewczej to właśnie te dwa w ostatnich dwóch latach były najbardziej rozbudowywane.

Potencjał rynku marek własnych zdają się dostrzegać również producenci – jest to dla nich szansa na dodatkowy zarobek albo zabezpieczenie dochodów, gdyby własne produkty z półek wyższych słabiej się sprzedawały.

Firmy, które zajmują się taką produkcją w rozmowie z nami podkreślali, że dziś w Polsce opłaca się współpracować głównie dla sieci, gdyż w ich wypadku utrzymanie poziomu zamówień jest raczej zagwarantowane, a taki klient też nie zainwestuje we własną produkcję.

Podobnie Sanplast deklarował, że chce w najbliższym czasie zaangażować się mocniej w taką współpracę z sieciami. Przyrost np. sklepów Mrówka czy kolejnych salonów dużych sieci łazienkowych, podpowiada że nawiązanie takiej współpracy dla producenta może być bardzo korzystne w długofalowej perspektywie.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA