Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Tubądzin będzie współpracował z kolejnymi artystami

  • Autor: Not. Arkadiusz Kaczanowski
  • 01 sty 2015 22:32
Tubądzin będzie współpracował z kolejnymi artystami
Tubądzin Design Days 20.05.2014, Kraków, Muzeum Inżynierii. / fot. Tubądzin

Różnorodność kolorów, drewno, beton oraz... wzory płytek wymyślane przez znanych projektantów. To najważniejsze zjawiska ostatnich lat w dziale ceramiki okładzinowej.

REKLAMA

Marka Tubądzin, znana ze współpracy z Maciejem Zieniem, szykuje się do współpracy z kolejnymi znanymi projektantami. Do współpracy zaproszono już Dorotę Koziarę. Firma rozmawia też z Tomaszem Rygalikiem, Robertem Koniecznym i Jakubem Szczęsnym - zdradził na spotkaniu z dziennikarzami Tomasz Smus, architekt marki Tubądzin.

Współpraca z uznanymi twórcami jako pomysł na odświeżenie

Ważnym krokiem w rozwoju rodzimego wzornictwa płytek ceramicznych było włączenie w ich projektowanie znanych twórców - niekoniecznie dotąd związanych z architekturą czy projektowaniem wnętrz. Pomysł Macieja Zienia, by stworzyć kolekcję okładzin ceramicznych inspirowanych miastami, był marketingowym strzałem w dziesiątkę. Artysta tworzył kolekcję wg idei: „jak kobiety mieszkające w stolicach mody chciałyby urządzić swoje wnętrza”. Efekt tych prac został dobrze przyjęta przez klientów, a dla producenta stała się elementem wyróżniającym na tle innych marek.

Maciej Zień zaproponował dotąd rozwiązania inspirowane Paryżem i Londynem, Barceloną i Tokio oraz Berlinem i Monako. Kolekcje są zestawiane parami – kontrastowo, odwołując się do różnorodnych narracji i skojarzeń, które wyrażane są we wzornictwie ceramiki.

Powodzenie projektu sprawia, że marka chce rozwijać się dalej w tym kierunku. Wspomniani artyści i projektanci byli gośćmi Tubądzin Design Days w 2014 roku. Była to dobra okazja do rozmowy o tym, jakie pomysły ci twórcy mieliby na tworzenie wyposażenia wnętrz. 

- Ostatnie kilka lat naszej pracy skutkuje tym, że udało nam się przekształcić z firmy sprzedającej płytki, w firmę sprzedającą wnętrza – podsumował Tomasz Smus.

Spotkanie w siedzibie firmy było też okazją do rozmowy o trendach i zmianach jakie zaszły w preferencjach Polaków względem płytek ceramicznych. Popularyzacja płytek kolorowych, drewnopodobnych czy udających beton to z pewnością najsilniejsze zjawiska ostatnich lat.

Kolor na przełamanie

Pojawienie się płytek kolorowych miało być pomysłem na przełamanie monotonii, jaka zapanowała w polskich łazienkach na skutek upodobania klientów do bezpiecznej kolorystyki beżów i brązów. Takie barwy dominowały (i wciąż dominują) w rodzimych łazienkach.

- Kiedy 6 lat temu przyszliśmy do właścicieli firmy z pomysłem wprowadzenia różnych kolorów w płytkach, to powiedziano nam że to się nie sprzeda. Ale pozwolono nam zaprojektować takie płytki, by nie żałować potem, że nie spróbowaliśmy – wspomina Tomasz Smus, architekt marki Tubądzin.

Pierwsze kolorowe płytki powstały m.in. po to, by pokazać, że można jedno wnętrze ubrać na wiele sposobów. Że wystarczy trochę wyobraźni by ożywić przestrzeń. Przez kolejne lata płytki kolorowe zdobywały popularność, choć dziś tak naprawdę najlepiej sprzedają się te w kolorze białym i czarnym. Klienci jeśli decydują się na kolor, to wybierają taki, który wydaje się być najbezpieczniejszy. „Łagodna ekstrawagancja” jest jednak też jakąś rewolucją w podejściu do aranżacji łazienek.

Jak podkreśla producent – barwy inne niż biel i czerń stanowią szczątkową sprzedaż kolorowych kolekcji. Ale gdyby zatrzymać się tylko na najpopularniejszych barwach, to zapewne kolekcja szybko zostałaby wycofana z rynku. To dzięki kolorowym płytkom klienci zaczęli dostrzegać, że w ogóle mają możliwość innego aranżowania swoich łazienek.

Na dalsze zmiany w tym obszarze przyjdzie jednak poczekać. Polacy swoje łazienki remontują średnio co 7-10 lat. To zbyt długi okres, by ryzykować z rozwiązaniami, które szybko mogą się znudzić. Popularność kolekcji kolorowych będzie rosnąć wraz z gotowością do częstszego odświeżania wyglądu łazienek.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA