Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Villeroy & Boch w I półroczu 2016: segment łazienkowy wzrósł o 6,4%

  • Autor: Anna Raducha-Romanowicz
  • 22 lip 2016 09:21
Villeroy & Boch w I półroczu 2016: segment łazienkowy wzrósł o 6,4%
Siedziba Villeroy & Boch w Mettlach, Niemcy / fot. Villeroy & Boch

Grupa Villeroy & Boch podała wyniki finansowe za pierwsze sześć miesięcy roku 2016. Na rodzimym rynku firma odnotowuje duże zainteresowanie bezkołnierzową technologią do misek w.c.

REKLAMA

Grupa Villeroy & Boch Grupa zwiększyła swoje przychody netto o 3,0% w porównaniu do analogicznego okresu w roku 2015. Wyniosły one 398,6 milionów euro. Na stałej podstawie walutowej, to znaczy przy założeniu niezmienionych kursów walut w stosunku do poprzedniego roku, przychody wyniosły 403,9 mln euro (+4,4%).

Przychody netto na krajowym rynku Grupy w Niemczech wzrosły o 8,3 mln euro (+7,5%), czyli osiągnęły poziom 118,4 milionów euro. Przychody poza granicami Niemiec wzrosły o 1,2% do 280,2 milionów euro. EBIT wzrósł o 7,0% i wyniósł 16,8 mln euro.

Segment Łazienka i Wellness w pierwszej połowie 2016 roku uzyskał przychody w wysokości 269,1 milionów euro, co oznacza wzrost o 6,4% w stosunku do poprzedniego roku. Na stałej podstawie walutowej przychody wzrosły o 8,2% (wpływ miały negatywne efekty kursowe wynikające z sytuacji w rubla rosyjskiego, korony norweskiej i meksykańskiego peso).

Na krajowym rynku Grupy Niemiec, przychody w segmencie łazienkowym wzrosły o 12,6% do 81,9 mln euro, po części z powodu dużego zapotrzebowania na toalety z systemem DirectFlush. Znaczny wzrost przychodów miał miejsce w Chinach (32,9%), Wielkiej Brytanii (12,2%) i Szwecji (10,1%). Po relatywnie słabym roku poprzednim, wzrosty odnotowano również we Francji: o 2,3%. Dochody w Rosji spadły o 24,8% z powodu przedłużających się trudnych warunków politycznych i gospodarczych oraz osłabienia rubla. Spadki odnotowano również we Włoszech (-8,7%) ze względu na słabą kondycję branży budowlanej.

W pierwszej połowie 2016 roku Grupa Villeroy & Boch Grupa zainwestowała 7,4 mln euro (rok ubiegły: 7,5 mln euro). Dwie trzecie tej wartości przeznaczono na rozwój segmentu Łazienka i Wellness. Głównymi obszarami inwestycji były prace modernizacyjne w zakładach produkcyjnych w Niemczech, na Węgrzech i w Tajlandii.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA