Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Villeroy & Boch ze wzrostem największym od czasów kryzysu

  • Autor: Anna Raducha-Romanowicz
  • 01 marz 2016 10:57
Villeroy & Boch ze wzrostem największym od czasów kryzysu
Siedziba Villeroy & Boch w Mettlach. / fot. Villeroy & Boch

W 2015 roku Grupa Villeroy & Boch osiągnęła największy wzrost przychodów od czasu kryzysu w roku 2009. Sprzedaż wyrobów łazienkowych w Polsce wzrosła o 12,9%.

REKLAMA

W 2015 roku Grupa Villeroy & Boch zwiększyła swoje przychody o 4,9% osiągając wynik 803,8 milionów euro.

Na stałej podstawie walutowej, czyli przy założeniu niezmienionych stóp wymiany walut w stosunku do poprzedniego roku, wzrost przychodów wyniósł 4,1%.

Podobnie jak w poprzednich latach, Grupa odnotowała solidny rozwój przychodów na swoim rodzimym rynku – w Niemczech, gdzie wzrosły one o 9,0 mln euro czyli o 4,1% rok do roku wynosząc 227,8 milionów euro.

Na pozostałych rynkach Europy Zachodniej Grupa odnotowała szczególny wzrost przychodów w Norwegii (8,9%), Hiszpanii (7,0%) i Szwecji (5,1%). Wzrost w Wielkiej Brytanii – napędzany siłą funta – wyniósł +14.6%. Przychody spadły we Francji (-5,8%) i we Włoszech (-3,7%). Przychody w Europie Wschodniej wzrosły o 8,1% do 74,6 milionów euro, w tym na Węgrzech (59,4%) i Rumunii (24,0%). Spadki odnotowano w Rosji (-8,4%). W regionie Azji/ Australii/ Afryki, przychody wzrosły o 9,2%, przede wszystkim jako skutek pozytywnego rozwoju w Chinach (22,3%).

Wynik operacyjny (EBIT) wzrósł o 9,6% do 42,1 milionów euro. Było to w dużej mierze spowodowane wyraźnym wzrostem przychodów Grupy, wzrostem sprzedaży produktów z droższych asortymentowych z większą marżą, poprawą wydajności w fabrykach i obniżonymi cenami energii i surowców. Efekty te są odzwierciedlone w marży brutto, która, liczona rok do roku, wzrosła o 0,3 punktu procentowego do 44,9%.

Po uwzględnieniu jednorazowego dochodu w wysokości 1,4 mln € ze sprzedaży budynków produkcyjnych w Gustavsbergu (Szwecja), skonsolidowany zysk operacyjny wyniósł 43,5 milionów euro.

Łazienka i Wellness

W roku 2015 dział Łazienka i Wellness zwiększył swoje przychody o 5,9%, do 496,9 milionów euro. Przychody liczone na na stałej podstawie walutowej wzrosły o 6,9%. W Niemczech, na rynku o najwyższych przychodach, wzrost wyniósł 6,9%. W Europie Zachodniej szczególny wzrost przychodów w odnotowano w Wielkiej Brytanii (21,5%) i Holandii (9,3%).

Ożywienie w Europie Zachodniej było spowodowane między innymi do silnym popytem na meble łazienkowe oraz miski w.c. wyprodukowane w technologii DirectFlush.W Europie Wschodniej, najwyższy wzrost przychodów odnotowano na Węgrzech (21,7%), w Rumunii (19,0%) i w Polsce (12,9%). Przychody zmniejszyły się we Francji (-5,7%), we Włoszech (-5,4%), w Rosji (-0,5%). W Chinach Grupa osiągnęła bardzo dobre wyniki (22,4%) z tytułu bardzo udanej inauguracji kolekcji ViClean. Wynik operacyjny (EBIT) segmentu Łazienka i Welness wzrósł o 12,7% do 32,8 milionów euro.

 


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA