Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Villeroy & Boch ze wzrostem największym od czasów kryzysu

  • Autor: Anna Raducha-Romanowicz
  • 01 marz 2016 10:57
Villeroy & Boch ze wzrostem największym od czasów kryzysu
Siedziba Villeroy & Boch w Mettlach. / fot. Villeroy & Boch

W 2015 roku Grupa Villeroy & Boch osiągnęła największy wzrost przychodów od czasu kryzysu w roku 2009. Sprzedaż wyrobów łazienkowych w Polsce wzrosła o 12,9%.

REKLAMA

W 2015 roku Grupa Villeroy & Boch zwiększyła swoje przychody o 4,9% osiągając wynik 803,8 milionów euro.

Na stałej podstawie walutowej, czyli przy założeniu niezmienionych stóp wymiany walut w stosunku do poprzedniego roku, wzrost przychodów wyniósł 4,1%.

Podobnie jak w poprzednich latach, Grupa odnotowała solidny rozwój przychodów na swoim rodzimym rynku – w Niemczech, gdzie wzrosły one o 9,0 mln euro czyli o 4,1% rok do roku wynosząc 227,8 milionów euro.

Na pozostałych rynkach Europy Zachodniej Grupa odnotowała szczególny wzrost przychodów w Norwegii (8,9%), Hiszpanii (7,0%) i Szwecji (5,1%). Wzrost w Wielkiej Brytanii – napędzany siłą funta – wyniósł +14.6%. Przychody spadły we Francji (-5,8%) i we Włoszech (-3,7%). Przychody w Europie Wschodniej wzrosły o 8,1% do 74,6 milionów euro, w tym na Węgrzech (59,4%) i Rumunii (24,0%). Spadki odnotowano w Rosji (-8,4%). W regionie Azji/ Australii/ Afryki, przychody wzrosły o 9,2%, przede wszystkim jako skutek pozytywnego rozwoju w Chinach (22,3%).

Wynik operacyjny (EBIT) wzrósł o 9,6% do 42,1 milionów euro. Było to w dużej mierze spowodowane wyraźnym wzrostem przychodów Grupy, wzrostem sprzedaży produktów z droższych asortymentowych z większą marżą, poprawą wydajności w fabrykach i obniżonymi cenami energii i surowców. Efekty te są odzwierciedlone w marży brutto, która, liczona rok do roku, wzrosła o 0,3 punktu procentowego do 44,9%.

Po uwzględnieniu jednorazowego dochodu w wysokości 1,4 mln € ze sprzedaży budynków produkcyjnych w Gustavsbergu (Szwecja), skonsolidowany zysk operacyjny wyniósł 43,5 milionów euro.

Łazienka i Wellness

W roku 2015 dział Łazienka i Wellness zwiększył swoje przychody o 5,9%, do 496,9 milionów euro. Przychody liczone na na stałej podstawie walutowej wzrosły o 6,9%. W Niemczech, na rynku o najwyższych przychodach, wzrost wyniósł 6,9%. W Europie Zachodniej szczególny wzrost przychodów w odnotowano w Wielkiej Brytanii (21,5%) i Holandii (9,3%).

Ożywienie w Europie Zachodniej było spowodowane między innymi do silnym popytem na meble łazienkowe oraz miski w.c. wyprodukowane w technologii DirectFlush.W Europie Wschodniej, najwyższy wzrost przychodów odnotowano na Węgrzech (21,7%), w Rumunii (19,0%) i w Polsce (12,9%). Przychody zmniejszyły się we Francji (-5,7%), we Włoszech (-5,4%), w Rosji (-0,5%). W Chinach Grupa osiągnęła bardzo dobre wyniki (22,4%) z tytułu bardzo udanej inauguracji kolekcji ViClean. Wynik operacyjny (EBIT) segmentu Łazienka i Welness wzrósł o 12,7% do 32,8 milionów euro.

 


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA