Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

VR i AR - czy branża wykorzystuje potencjał nowych technologii?

  • Autor: Anna Sołomiewicz
  • 09 sie 2018 10:12
VR i AR - czy branża wykorzystuje potencjał nowych technologii?
Instalacja firmy Ceramika Tubądzin na targach 4 Design Days. Odwiedzający stoisko producenta płytek ceramicznych mogli wejść do wydzielonego pomieszczenia, w którym przenoszeni byli w Wirtualną Rzeczywistość. Fot. Ceramika Tubądzin
VR i AR - czy branża wykorzystuje potencjał nowych technologii?
VR i AR - czy branża wykorzystuje potencjał nowych technologii?

Coraz częściej w prasie, nie tylko specjalistycznej, natkniemy się na skróty VR i AR. Innowacje, które do niedawna znane były wyłącznie pasjonatom technologicznych nowinek coraz śmielej wkraczają w nowe branże. Również łazienkową.

REKLAMA

Jeszcze 10 lat temu określenie „wirtualna rzeczywistość” używane było najczęściej w odniesieniu do różnych aktywności w Internecie. Dopiero w ostatnich kilku latach, wraz z pojawieniem się na rynku setu Oculus Rift, który zapoczątkował prawdziwy boom na zestawy VR, powszechne pojęcie Wirtualnej Rzeczywistości nabrało nowego znaczenia. Dziś jest właściwie wyłącznie używane w odniesieniu do technologii, pozwalającej na wytworzenie przestrzennego obrazu sztucznej rzeczywistości, w którą użytkownik może się „zanurzyć”, wchodząc z nią w interakcję, co umożliwiają mu specjalne gogle, rękawice i słuchawki.

Potencjał technologii nie umknął uwadze wielu branżom. Możliwości wykorzystania VR nie ograniczają się bowiem wyłącznie do celów czysto rozrywkowych. Wirtualna rzeczywistość to także atrakcyjne medium reklamowo-marketingowe, które potrafi zaangażować odbiorcę w sposób znacznie dalej posunięty niż tradycyjna reklama. Dzieje się tak za sprawą całkowitego odizolowania użytkownika od bodźców ze świata zewnętrznego, co pozwala mu skupić się w stu procentach na przekazie, jaki zaoferuje mu firma i – tym samym – zapamiętać go na dłużej.

Czytaj także: Unikalne narzędzie na rynku: konfigurator armatury prysznicowej

Szansę z pewnością dostrzegł już jeden z czołowych polskich producentów płytek ceramicznych, Ceramika Tubądzin, która podczas tegorocznych targów 4 Design Days zapewniła gościom swojego stoiska możliwość przeniesienia się w wirtualną rzeczywistość. - Dzięki instalacji wykorzystującej wirtualną rzeczywistość mogliśmy zabrać zwiedzających na „wirtualny spacer” po czterech łazienkach zaaranżowanych w różnych stylach. Za sprawą technologii VR każdy mógł przekonać się jak czułby się w tak urządzonym wnętrzu – opowiada Piotr Popłonikowski, Marketing Manager, Ceramika Tubądzin. Z tego rozwiązania skorzystaliśmy po raz pierwszy podczas 4DD, ale z pewnością nie ostatni. Jest to narzędzie nowatorskie, niezwykle pomocne w prezentowaniu produktów, wizji architekta oraz w podejmowaniu decyzji inwestycyjnych – przekonuje Piotr Popłonikowski.

Niektóre branże mogą szczególnie skorzystać z możliwości jakie stwarza technologia VR. Firma działająca w branży turystycznej może zaprezentować swoim klientom „próbkę” doznań, jakie zapewni im egzotyczna wycieczka, a producent samochodów zabrać potencjalnego nabywcę na wirtualną przejażdżkę najnowszym modelem auta. Rynkiem, który szczególnie może zyskać na potencjale Wirtualnej Rzeczywistości są także branża architektoniczna, wnętrzarska, a co za tym idzie, również łazienkowa. Wszędzie tam, gdzie klient ma do czynienia z produktem, którego wszystkie walory widoczne są dopiero po jego złożeniu, zainstalowaniu czy zaprezentowaniu w szerszym kontekście i otoczeniu, wirtualna rzeczywistość przychodzi z pomocą. Być może z czasem stanie się swoistą alternatywą choćby dla ekspozycji produktowych w salonach sprzedaży wyposażenia łazienek!


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA