Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

W 2015 roku włoskie płytki sprzedawały się lepiej. Ale nie w Europie Środkowej

  • Autor: Anna Raducha-Romanowicz
  • 19 sty 2016 08:35
W 2015 roku włoskie płytki sprzedawały się lepiej. Ale nie w Europie Środkowej
fot. La Ceramica Italiana

Włoski przemysł płytek ceramicznych ogłosił pozytywne wyniki podsumowujące rok 2015. Sprzedaż włoskich płytek wyniosła 401 mkw, co stanowi wzrost rzędu 1,4% w stosunku do roku ubiegłego.

REKLAMA

Na konferencji prasowej, która odbyła się z końcem 2015 roku, prezes Confindustria Ceramica - Vittorio Borelli przedstawił dane odnotowujące zarówno wzrost produkcji, jak i sprzedaży włoskich płytek ceramicznych w minionym roku. Po długich latach dekoniunktury włoski przemysł płytkarski doczekał się stabilnego popytu.

Eksport wzrósł o 1,8%, czyli do 320 mln mkw płytek (sprzedawane po średniej cenie 13,6 euro/mkw), natomiast sprzedaż krajowa pozostała stabilna na poziomie 81 mln mkw (-0,3%, średnia cena około 10 euro/mkw). Łączne sprzedaż wyniosła 401 mln mkw (+ 1,4%).

Szacuje się, że sektor odnotował między 4,5% i 5% wzrostu obrotów w 2015 roku (w porównaniu do 4,9 mld euro w 2014 roku).

Włoskie płytki największe wzrosty osiągnęły na Dalekim Wschodzie (+7,2%), w regionie NAFTA (+6,3%), państw Zatoki Perskiej (+5,5%) oraz w regionie Bałkanów (+3,7%). Natomiast eksport spadł w Afryce Północnej (-3%) oraz Europie Środkowej i Wschodniej (-5,6%).

Produkcja płytek we Włoszech wzrosła o kilka milionów metrów kwadratowych, osiągając 393 mln mkw (+ 3%).

Według rynkowych prognoz, wzrost prawdopodobnie utrzyma się w 2016 roku, kiedy to produkcja ma wzrosnąć o 3%, sprzedaż krajowa o 0,9% a eksport o 3,5%.

(źródło: Ceramic World Web)


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA