Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Warsaw Build i Aqua-Therm 2015 podsumowują: 51% gości targów to osoby decyzyjne w firmach

  • Autor: Radosław Zieniewicz, fachowywykonawca.pl
  • 03 lis 2015 10:50
Warsaw Build i Aqua-Therm 2015 podsumowują: 51% gości targów to osoby decyzyjne w firmach
Ponad 100 oraz 2000 odwiedzających odwiedziło targi Warsaw Build i Aqua-Therm, między 16 a 18 września br. Ponad połowa odwiedzających to osoby decyzyjne, które poszukiwały nowych kontraktów i partnerów biznesowych. Fot. Lentewenc
Warsaw Build i Aqua-Therm 2015 podsumowują: 51% gości targów to osoby decyzyjne w firmach
Warsaw Build i Aqua-Therm 2015 podsumowują: 51% gości targów to osoby decyzyjne w firmach
Warsaw Build i Aqua-Therm 2015 podsumowują: 51% gości targów to osoby decyzyjne w firmach

Ponad 100 wystawców z 11 państw oraz 2000 odwiedzających, z czego 51% to osoby decyzyjne, które poszukiwały nowych kontrahentów. Tak w skrócie można podsumować tegoroczne targi Warsaw Build oraz Aqua-Therm, które odbyły się 16-18 września br. w hali EXPO XXI.

REKLAMA

Opadły już emocje i kurz po tegorocznych warszawskich targach Warsaw Build zorganizowanych równolegle z Aqua-Therm Warsaw. Czas na podsumowanie tych 3-dniowych wydarzeń, które przyciągnęły wystawców z branży budowlanej, ale też i producentów systemów sanitarnych, grzewczych i wodnych. 

Profil wystawców targowych

100  producentów branży budowlanej, wykończeniowej  i instalacyjnej z 11 państw nawiązywało kontakty i uczestniczyło w targach Warsaw Build i Aqua-Therm Warsaw. Ponad połowa wystawców reprezentowała firmy zagraniczne z: Belgii, Bułgarii, Chin, Litwy, Słowacji, Turcji, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Niemiec, Ukrainy i Włoch.

Nie zabrakło też rodzimych firm z Polski. Wszyscy wystawcy prezentowali m.in. produkty stolarki budowlanej, materiały budowlane, chemię budowlaną, instalacje, sprzęt  i narzędzia oraz wyposażenie i dekoracje wnętrz. 

Międzynarodowy charakter targów podkreśliła obecność zagranicznych Izb Gospodarczych, takich jak Polsko-Białoruska Izba Handlowo-Przemysłowa oraz Polsko-Bułgarska Izba Handlowa, a także przedstawicieli ambasad Ukrainy, Grecji, Hiszpanii, ZEA i Litwy.

Profil odwiedzających

W ciągu 3 dni targowych, ponad 2000 osób z 42 państw odwiedziło centrum wystawiennicze. Co ważniejsze wśród nich ponad połowa, bo 51%, stanowiły osoby decyzyjne, czyli wszelkiej maści specjaliści z branży budowlanej, sanitarnej, architektury i wystroju wnętrz.

Wśród nich znaleźli się przede wszystkim: prezesi (20%), dyrektorzy (16%) kierownicy (15%) i specjaliści (20%) z Polski, jak i całego świata.

Co ciekawe, aż 12% z ponad tych 1000 osób decyzyjnych pracuje w firmach oferujących materiały budowlane, 9% związana była z branżą ogrzewania i 9% z instalacjami, a tylko 4% reprezentowało firmy specjalizujące się w sprzedaży chemii budowlanej.

Na uwagę zasługuje jeszcze informacja o profilu działalności odwiedzających targi – 18% reprezentowało producentów, 16% sektor usług, zaś 12% zajmowało się dystrybucją. Tylko 4% odwiedzających stanowili instalatorzy, zaś wykonawcy to 6%. W jakim celu przybyli na targi? Na pewno nie tylko po to, by zobaczyć najnowsze produkty i technologie w branży.

Nawiązanie relacji biznesowych

O tym, że wielu odwiedzających (jak i wystawców) przybyło na wrześniowe targi Warsaw Build i Aqua-Therm w poszukiwaniu kontrahentów podkreślali sami wystawcy. Szczególnie ci zagraniczni liczyli na znalezienie nowych partnerów biznesowych, dzięki którym będą mogli rozwijać biznes i wzmocnić swoją pozycję na polskim rynku instalacji sanitarnych i armatury łazienkowej.

Targi są okazją do nawiązania nowych kontaktów biznesowych. To nasza pierwsza wizyta w PolscePrzyjechaliśmy aż z Chin specjalnie na targi Warsaw Build 2015 i jesteśmy pozytywnie zaskoczeni organizacją. Liczymy na to, że osoby, które spotkamy na tym wydarzeniu pomogą nam rozwinąć biznes i wejść na polski rynek z naszymi produktami  – podsumowała Sylvia Shen, kierownik ds. handlu międzynarodowego w CAE Sanitary Fittings Industry, produkującej baterie łazienkowe.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA