Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Nabycie Emmeti doskonale wpisuje się strategię koncernu Rettig, który dąży do rozszerzenia swojej oferty o innowacyjne rozwiązania z zakresu wentylacji, klimatyzacji oraz ogrzewania. Fot. Purmo

Rettig ICC, właściciel marki Purmo sfinalizował przejęcie 91% akcji włoskiej firmy Emmeti. Dzięki tej transakcji Rettig ICC poszerzy swoją ofertę o produkty z zakresu instalacji grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych (HVAC). Także wejdzie na nowe rynki – Europy Zachodniej i Ameryki Południowej.

REKLAMA

Rettig ICC (właściciel Purmo) przejął 91% udziałów grupy Emmeti. Zostały one nabyte od grupy inwestycyjnej PM&Partners oraz Mario Martina, współzałożyciela oraz dotychczasowego dyrektora generalnego Emmeti.

9% udziałów Emmeti pozostanie nadal własnością Martina, który automatycznie wszedł do zarządu Rettig ICC.

Strategiczna decyzja

Nabycie Emmeti doskonale wpisuje się strategię koncernu Rettig, który dąży do rozszerzenia swojej oferty o rozwiązania z zakresu wentylacji, klimatyzacji oraz ogrzewania.

Po przejęciu portfolio produktów Rettig rozszerzy się m.in o pompy ciepła, systemy klimatyzacyjne i panele słoneczne. W ten sposób powstanie kompletny i kompatybilny system instalacji w ramach oferty jednego producenta.

Ze względu na uzupełniający się charakter obu firm oraz poszerzenie zaplecza produkcyjnego o trzy nowoczesne fabryki Emmeti zlokalizowane na północy Włoch, Rettig ICC wejdzie ze swoją ofertą także na nowe rynki.

 -Nasza branża podlega stopniowej konsolidacji i zmierza w kierunku oferowania zintegrowanych systemów HVAC. Jednocześnie stale rośnie zapotrzebowanie na domy i budynki energooszczędne. Przejęcie grupy Emmeti jest dla nas strategiczną decyzją, ponieważ umożliwia nam rozszerzenie oferty energooszczędnych rozwiązań o nowe grupy produktów z zakresu wentylacji i klimatyzacji. W ten sposób wejdziemy także na nowe rynki zbytu w Hiszpanii i Brazylii, gdzie Emmeti jest obecnie jedną z najbardziej popularnych marek w swojej kategorii. Obroty Emmeti w 2014 roku wyniosły 109 mln euro, a produkty tej marki dotarły w tym okresie do ponad 20 tys. klientów na całym świecie. Obecnie grupa zatrudnia 320 wysoko wykwalifikowanych pracowników. Dla porównania w 2014 roku cały koncern Rettig ICC osiągnął obroty w wysokości 554 mln euro. Mamy nadzieję, że cały proces integracji zakończymy w drugiej połowie 2016 roku – podkreślił Neil Macpherson, dyrektor generalny Rettig ICC.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA