Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Wydarzenia 2007

  • Autor: Marta Matracka
  • 02 sty 2008 10:22
Wydarzenia 2007

Rok 2007 według zdecydowanej większości przedstawicieli polskiej branży łazienkowej, był dobrym czasem. Zarówno producenci, jak i dystrybutorzy odnotowali znaczne wzrosty obrotów, co przełożyło się na ich wyniki finansowe.

REKLAMA

O komentarz na temat ważnych dla branży wydarzeń z perspektywy minionych dwunastu miesięcy poprosiliśmy przedstawicieli naszej branży.

Komentują:

Kazimierz Golemiec, dyrektor Kermi Sp. z o.o., Łukasz Kardas, kierownik działu marketingu Ceramika Paradyż Sp. z o.o., Marek Kukuryka, prezes zarządu Sanitec Koło Sp. z o.o., Tadeusz Szlachta, v-ce prezes, dyrektor handlowy Tadmar, Piotr Witkowski, członek zarządu Armatura Kraków SA, Krzysztof Zadorecki, prezes Grupy ABG.

1. NAJWIĘKSZE WYDARZENIE

Kazimierz Golemiec: Wprowadzenie przez firmę Kermi pełnoszklistych kabin prysznicowych, wykonywanych pod indywidualne potrzeby klienta. Uporządkowanie rynku w wyższym segmencie kabin prysznicowych.

Łukasz Kardas: Rok 2007, już na samym początku, przyniósł zapowiedź zmiany okresowego trendu w sprzedaży produktów wykończenia wnętrz, jakimi są płytki ceramiczne. Do tej pory największa sprzedaż przypadała na okres wiosenno-letni, tymczasem styczeń 2007 oraz każdy kolejny miesiąc pokazały zmianę tendencji - wielu producentów zaczęło notować znaczny wzrost obrotów w porównaniu z 2006 r.

Marek Kukuryka: Świat - sprzedaż American Standard do funduszu inwestycyjnego, Polska - przejęcie Opoczno SA przez Cersanit SA.

Tadeusz Szlachta: Na pewno dobra koniunktura w branży budowlanej (szczególnie w pierwszym półroczu) miała swoje pozytywne odzwierciedlenie w wielkości sprzedaży branży łazienkowej. Z drugiej strony znaczny wzrost kosztów materiałów budowlanych doprowadził do konieczności zwiększania kredytów otrzymanych na budowę, co odbiło się negatywnie na wielkości sprzedaży towarów z grupy średniej i wyższej. Rozpoczęcie prac legislacyjnych związanych z ułatwieniem otrzymania pozwolenia na budowę.

Piotr Witkowski: Rozwój rynku budowlanego w pierwszym kwartale 2007 roku miał znaczący wpływ na wzmożone zakupy artykułów sanitarnych. Znaczący wzrost obrotów wpłynął korzystnie na uzyskane wyniki finansowe.

Krzysztof Zadorecki: Trudno mówić o jednostkowym zdarzeniu mającym wpływ na branżę łazienkową w 2007 r. Należałoby raczej mówić o splocie kilku czynników, takich jak: znaczny wzrost popytu na rynku nieruchomości, spadające bezrobocie i w ślad za tym wzrastające płace i optymizm konsumentów. Ożywiony ruch na rynku nieruchomości oraz podjęcie odkładanych w poprzednich latach decyzji dotyczących np. remontu mieszkań i domów spowodował znaczący wzrost popytu na produkty z branży łazienkowej (szczególnie w I-szym półroczu).

2. Branżowe niepowodzenie

Kazimierz Golemiec: Duże problemy polskich producentów kabin prysznicowych.

Łukasz Kardas: Nadal czekamy na zmianę koncepcji i wypracowanie nowego wizerunku rodzimych targów budowlanych np. poznańskiej Budmy. Dla nas obszar walki o klienta zwiększył się z rynku polskiego na znacznie bardziej wymagający i stwarzający większe możliwości rozwoju rynek europejski. Natomiast Budma to propozycja o charakterze typowo lokalnym, w którą inwestujemy europejskie pieniądze, nie mając możliwości prezentacji naszych produktów na tle zagranicznej konkurencji.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA