Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Adam Rożko i Adam Ptasiński przedstawiają wyniki sieci BLU. Fot. Refleks

Coroczne spotkanie przedstawicieli spółki Refleks z dostawcami i sprzedawcami było okazją do rozmów o kondycji rynku i oceny rozwoju sieci salonów łazienkowych pod marką BLU.

REKLAMA

Przedstawiciele spółki przedstawili bardzo szczegółowe dane sprzedażowe i finansowe dotyczące rozwoju firmy w ostatnich latach. W porównaniu do roku 2013, sprzedaż w 2014 wzrosła o 12% (osiągając poziom 181,2 mln zł) - rozwój sieci sprawia, że statystyki spółki w tym obszarze od lat rosną. Adam Rożko, Prezes Zarządu firmy Refleks, zdradził, że w 2015 roku firma chce wrócić do poziomu ponad 20% wzrostu sprzedaży. Pomóc ma w tym dalszy rozwój sieci oraz uruchomienie centrum logistycznego LOGIQ w Koluszkach, które usprawni przepływ i dostawy towaru do punktów handlowych sieci.

Refleks w przebudowie

Nakłady na rozwój sieci sprawiają, że od kilku lat maleje rentowności firmy. W 2015 roku, w związku z przenosinami części zasobów magazynowych do nowej lokalizacji, ta tendencja się utrzyma. Zarządzający spółką przewidują, że w następnych okresach rozliczeniowych rentowność zacznie rosnąć.

Spotkanie Refleks Sales Power było też okazją do skomentowania i analizy sytuacji na rynku. Prowadzący prezentację Adam Rożko i Adam Ptasiński – ustępujący Prezes Zarządu, pełniący od początku roku funkcję Przewodniczącego Rady Nadzorczej - zauważyli, że kolejny rok z rzędu zmalał udział sprzedaży hurtowej – jest to zjawisko powszechne dla całego rynku. W punktach spółki po raz pierwszy wartość sprzedaży detalicznej przekroczyła 30% przychodów spółki (i wygenerowała ponad 50% marży).

- Przewidujemy, że wzrost w tym obszarze będzie trwał i osiągnie 35% w tym roku – zapowiada Adam Ptasiński.

W 2014 roku wzrosła przede wszystkim sprzedaż wyposażenia sanitarnego oraz płytek ceramicznych. Ta ostatnia stanowi ponad 40% sprzedaży firmy i od dłuższego czasu dynamicznie rośnie – w tym roku o 17%.

Ranking producentów

Wielkie zainteresowanie uczestników konferencji wzbudził Ranking Dostawców, w którym przedstawiono szczegółowo udział poszczególnych dostawców w ogólnej sprzedaży spółki. Dominowali producenci płytek ceramicznych, wśród których liderem roku 2014 został Tubądzin, o włos wyprzedzając Rovese. Ci dostawcy, razem z Ceramiką Nowa Gala (3 miejsce w Rankingu) odnotowali w tym roku wzrosty.

Najwięcej z dostawców straciła Ceramika Paradyż (4. miejsce w Rankingu) oraz Deante. W opinii prowadzących konferencję pokazuje to, że dramatyczne zmiany w strukturze dystrybucji powodują spadki w sprzedaży. Problemy odczuł też producent mebli łazienkowych Deftrans, na którego wynikach odbiły się problemy logistyczne z dostawą towarów. 

Nowy magazyn i punkty sprzedaży

Spotkanie było też okazją do pochwalenia się zaawansowaniem wdrożenia projektu LogiQ – Centralnego Magazynu Logistycznego. Firma przeznaczyła ok. 21 mln zł na budowę i wyposażenie nowoczesnego magazynu niedaleko Łodzi, który od drugiej połowy roku ma zacząć częściowo obsługiwać salony sieci BLU. Nowa lokalizacja przyśpieszy i ułatwi dostawy towarów, które dotąd składowane były w trzech magazynach: Białymstoku, Lublinie i Olsztynie (w dotychczasowych lokalizacjach pozostanie głównie asortyment instalacyjno-grzewczy i część wyposażenia sanitarnego).


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA