Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Wzrost sprzedaży i 20-lecie marki Geberit w Polsce - podwójny powód do świętowania

  • Autor: Redakcja magazyn Łazienka, Radosław Zieniewicz
  • 26 cze 2015 12:07
Wzrost sprzedaży i 20-lecie marki Geberit w Polsce - podwójny powód do świętowania
Konferencję otworzyła prezentacja Przemysława Powalacza, prezesa Geberitu, który podkreślał, że firma ma podwójny powód do świętowania. Pierwszy związany z 20-leciem marki Geberit w Polsce. Drugi dotyczył rekordowych przychodów Grupy Geberit na świecie. Fot. Radosław Zieniewicz
Wzrost sprzedaży i 20-lecie marki Geberit w Polsce - podwójny powód do świętowania
Wzrost sprzedaży i 20-lecie marki Geberit w Polsce - podwójny powód do świętowania
Wzrost sprzedaży i 20-lecie marki Geberit w Polsce - podwójny powód do świętowania

Rekordowy poziom rentowności, akwizycja firmy Sanitec oraz tegoroczne premiery produktowe marki były głównymi tematami konferencji podsumowującej miniony rok w firmie Geberit. Firma świętuje 20-lecie swojej obecności w Polsce.

REKLAMA

Na Konferencji, która odbyła się 23 czerwca br. w warszawskiej siedzibie firmy Gerberit, Przemysław Powalacz, prezes polskiego oddziału podkreślał, że Grupa Geberit jest jednym z najbardziej rentownych przedsiębiorstw na świecie.

Zauważył, że ten trend nie jest przypadkowy i trwa już od kilku lat. Przekonywał też zgromadzonych dziennikarzy, że wynika on z ciągłych inwestycji Geberitu w innowacyjne technologie. Mimo że Geberit jest marką premium skierowaną do określonej grupy klientów, to ciągłe udoskonalanie i wprowadzanie nowych rozwiązań przyjaznych użytkownikowi pozwala stworzyć produkty, po które sięga coraz szersza grupa konsumentów.

Co dalej z Sanitec?

Podczas konferencji prezes Geberit Polska podkreślał, że cały czas trwa integracja obu firm na poziomie strukturalnym, organizacyjnym i personalnym.

W 2016 r. dojdzie do całkowitego połączenia firm oraz ich oferty. Strategia zarządzania firmami będzie opierała się na modelu mieszanym. Oferta i działania Geberitu skoncentrują się na inwestorach i instalatorach, zaś produkty marek dotychczas należących do Sanitec będą skierowane do konsumenta oraz będą zaznaczać silniej swoją obecność w salonach łazienkowych.

Obie firmy połączą też swój arsenał badawczo-rozwojowy. Klient będzie miał do dyspozycji kompletne, gotowe rozwiązania do łazienki, w skład których będą wchodzić produkty z obu firm.

Przemysław Powalacz podkreślał, że obecne fabryki, które należały do Sanitec, nie będą wykorzystywane do produkcji asortymentu dotąd funkcjonującego pod marką Geberit.

Lider technologii sanitarnej

Grupa Geberit osiągnęła po czterech kwartałach 2014 roku przychody ze sprzedaży w wysokości 2404,4 mln CHF czyli o ponad 4,9% więcej w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego (walutowo skorygowana stopa wzrostu wyniosła 6,4%). Zysk operacyjny (EBIT) wzrósł o 13,0% i wyniósł 576,9 miliona CHF, a poziom marży EBIT osiągnął 24,0% (22,3% w poprzednim roku). Przychód netto wzrósł o 14,4% i wyniósł 498,6 miliona CHF z rentownością sprzedaży na poziomie 20,7% (19,0% w poprzednim roku).

Trudny rynek europejski

W Europie odnotowano dostosowany do waluty wzrost sprzedaży o 5,9%, przy czym wzrosty odnotowano na wszystkich rynkach. W Polsce wzrost wyniósł 15,3% w stosunku do roku poprzedniego.

Pomimo utrzymujących się niesprzyjających warunków w sektorze publicznym, obszar o szczególnym znaczeniu dla Geberit – Ameryka – odnotowała wzrost o 6,4%. Znaczny wzrost sprzedaży odnotowano w regionie Bliski Wschód/Afryka (+21,2%) oraz Daleki Wschód/Pacyfik (+12,8%).

Wzrost sprzedaży systemów sanitarnych

Przychody ze sprzedaży systemów sanitarnych wyniosły 1364,3 miliona CHF, w kwocie odpowiadającej dostosowanemu do waluty wzrostowi o 6,7%. Zyski ze sprzedaży instalacji rurociągowych wyniosły 1040,1 miliona CHF. Wzrost wyniósł 6,0%, co oznacza, że wzrost ze sprzedaży instalacji rurociągowych jest nieco poniżej tego z systemów sanitarnych, w przeciwieństwie do roku 2013.

Dzięki wzrostowi sprzedaży, dodatniemu wynikowi cen netto i efektywnej kontroli kosztów, wyniki wzrosły w stosunku do minionego roku i osiągnęły poziom wyższy niż kiedykolwiek w wymagających warunkach gospodarczych, pomimo kolejnej znaczącej inwestycji w rozwój organiczny.

Operacyjny przepływ środków pieniężnych (EBITDA) wzrósł o 10,8% i wyniósł 657,1 miliona CHF. Na poziomie 27,3%, marża EBITDA była znacząco wyższa niż w poprzednim roku (25,9%) i również powyżej zakresu celu średniookresowego.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie

Komentarze

  • Wypowiedź na temat przyszlego pozycjonowania oferty i działań firm Geberit oraz kończącego swój byt biznesowy Sanitec (Geberit - instalator i inwestor, dawny Sanitec - salony łazienkowe) zaprzecza oficjalnemu stanowisku Grupy Geberit i poddaje w wątpliwość sens akwizycji. Pozdrawiam, AD.
    • Andrzej Dobrut, 2015-08-05 11:18:25
  • Wypowiedź na temat przyszlego pozycjonowania oferty i działań firm Geberit oraz kończącego swój byt biznesowy Sanitec (Geberit - instalator i inwestor, dawny Sanitec - salony łazienkowe) zaprzecza oficjalnemu stanowisku Grupy Geberit i poddaje w wątpliwość sens akwizycji. Pozdrawiam, AD.
    • Andrzej Dobrut, 2015-08-05 11:17:56

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA