Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Zakupy w sieci: zwyczaje konsumenta – raport

  • Autor: Redakcja magazynu Łazienka
  • 14 maj 2014 22:46
Zakupy w sieci: zwyczaje konsumenta – raport
fot. Shutterstock
Zakupy w sieci: zwyczaje konsumenta – raport
Zakupy w sieci: zwyczaje konsumenta – raport
Zakupy w sieci: zwyczaje konsumenta – raport
Zakupy w sieci: zwyczaje konsumenta – raport

Jakie są cechy konsumenta kupującego w sieci? W jaki sposób korzysta z urządzeń mobilnych w procesie zakupowym? M.in. na te pytania odpowiada raport "Zwyczaje zakupowe konsumenta digitalnego".

REKLAMA

Raport sporządzony przez ShoppingShow zauważa m.in., iż kanał sprzedaży online to alternatywny, a nie drugi czy trzeci w kolejce priorytetów sposób na sprzedaż.

Technologia  stworzyła  konsumentów  digitalnych,  a  ci wyznaczyli  nowe  standardy  jakości  sprzedaży.  Oczekują  więcej zintegrowanych  rozwiązań,  które  umożliwiają  przeanalizowanie danego  produktu  pod  kątem  ceny,  jakości,  itp.  względem  ofert  konkurencyjnych,  ale  także,  aby  poznać  opinie  innych użytkowników.

Sieć zapewnia obecnie główne źródło informacji na temat poszukiwanych ofert, którym ufa ponad 80% klientów.  Regułą już stało się sięganie po informacje o produkcie (niemal każdej kategorii) właśnie do Internetu, przed jego zakupem.

Konsument digitalny albo w sieci rozpoczyna proces zakupowy albo finalizuje tam transakcję.
To konsument, który krąży między sklepem tradycyjnym a internetowym, w  międzyczasie  zaglądając  do  sieci  przez  swojego  smartfona,  który w obecnym kształcie funkcjonalności i dostępnych aplikacji stał się bardzo przydatnym narzędziem w zakupach.

Smartfon, który służy jako portfel (iWallet), który ma w sobie wbudowaną kartę lojalnościową lub na którym możemy  sobie  przejrzeć  najnowszą  kolekcję  ulubionej  marki  odzieżowej,  to  już  niejako  asystent  zakupowy.

Dobór grupy reprezentatywnej

Nie  dziwi  zatem  lawina  coraz  to  ciekawszych  rozwiązań,  jakie  zaczynają  wdrażać  poważne,  międzynarodowe koncerny w zakresie pogłębienia i zsynchronizowania smartfona z zakupami.

Aby sporządzić raport jego autorzy do badań wybrali typowych reprezentantów digitalnego pokolenia. Osoby nie tyle młode, co korzystające (kupujące) regularnie zarówno w sieci, jak i w galeriach handlowych. Interesujące się nowinkami technologicznymi i lubiące z nich korzystać.

Respondenci wyrażali nie tylko swoje doświadczenia, ale też zaobserwowane zachowania e-zakupowe wśród najbliższych znajomych.

Wnioski z badań: więcej zaangażowania oferentów

Wnioski jaki autorzy raportu wysnuli z wyników badań mówią, iż jako  konsumenci  jesteśmy  wyposażeni  w  wiele  wygodnych aplikacji,  ale “zakupowo” nie wykorzystujemy ich nawet w 20%, bo oferenci zawodzą, albo nie  wierzą,  że  digitalny  kanał  wsparcia  sprzedaży  stał  się  wręcz  naturalnym narzędziem. 

Smartfon  jest  naszym  ulubionym  i  najczęściej  używanym urządzeniem  w  ciągu  dnia.  Daje  nam  tyle  możliwości  podczas  zakupów, że  nie  sposób  tego  nie  wykorzystać  w  retailu.  Klienci  oczekują  większego zaangażowania  firm  pod  kątem  digitalizacji  ich  oferty.

Integralność obsługi


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA