Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Zamiast Nomi będą teraz markety Bricomarche

  • Autor: redakcja magazynu Łazienka
  • 07 paź 2014 11:29
Zamiast Nomi będą teraz markety Bricomarche
fot. Grupa Muszkieterów

Sieć marketów Bricomarché należąca do Grupy Muszkieterów, przejmuje lokalizacje po supermarketach firmy Nomi, która w zeszłym roku złożyła wniosek o upadłość układową.

REKLAMA

Bricomarché przejmie w tym oraz w przyszłym roku 14 lokalizacji po sklepach sieci Nomi w różnych częściach Polski, m.in. w Bełchatowie, Przemyślu, Siemianowicach, Świętochłowicach, Stargardzie Szczecińskim oraz w Tczewie. Grupa Muszkieterów prowadzi też dalsze negocjacje zmierzające do przejęcia kolejnych punktów sprzedaży tej sieci.

Do końca dekady liczba supermarketów Bricomarché i spożywczych Intermarché ma wzrosnąć do 500, a zatrudnienie w nich do 7,5 tys. W tym celu zainwestowane ma być ok. 6 mld zł.

Grupa Muszkieterów jest zrzeszeniem ponad 250 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających sklepami spożywczymi Intermarché oraz marketami typu „dom i ogród” Bricomarché. Sieć handlowa Grupy Muszkieterów liczy obecnie 209 supermarketów Intermarché i 100 Bricomarché. Muszkieterowie są obecni w 6 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii i na Bałkanach. W 2013 roku obroty całej Grupy Muszkieterów wyniosły prawie 40 miliardów euro.

Aktualizacja z dnia 16.10.2014 r.

16 października 2014 r. przedstawiciele sklepów Nomi wystosowali sprostowanie dot. komunikatów prasowych o przejęciu sklepów ich sieci przez Grupę Muszkieterów. Poniżej publikujemy treść komunikatu:

"W związku z ukazaniem się w mediach spekulacji dotyczących rzekomego przejmowania sieci NOMI przez Bricomarche, Zarząd NOMI pragnie jednoznacznie zdementować pogłoski, jakoby takie przejęcie miało miejsce oraz informuje, że nie prowadzi z Właścicielami Bricomarche żadnych rozmów dotyczących przejęcia całości lub części sieci.

W wyniku braku porozumienia z częścią Wynajmujących NOMI obiekty handlowe, którzy nie wyrazili zgody na obniżenie nierynkowych stawek czynszowych, NOMI faktycznie wycofało się z jedenastu najmniej rentownych lokalizacji. Zarząd NOMI był informowany o planach ewentualnego wynajmu części tych obiektów sieci Bricomarche, jednakże jedyne uzgodnienia jakie NOMI poczyniło w tym zakresie z Bricomarche, dotyczyły możliwości zatrudnienia załogi likwidowanych marketów.

W chwili obecnej sieć NOMI liczy 17 marketów. W związku z niesatysfakcjonującym poziomem stawek czynszowych i rentowności sklepów rozważana jest jeszcze likwidacja 3-4 lokalizacji, ale żadne decyzje w tej sprawie nie zostały podjęte, a negocjacje z Wynajmującymi nadal trwają.

Na koniec października 2014 r. planowane jest też zakończenie procesu zmiany dotychczasowego modelu dystrybucji na rozwiązanie dostosowane do obecnej skali sieci i istotnie tańsze. NOMI przejdzie w pełni na dostawy bezpośrednie dla dostawców krajowych, w wyniku czego przestanie korzystać z dotychczasowego Magazynu Centralnego w Piotrkowie Trybunalskim.

W ocenie Zarządu prowadzony plan restrukturyzacji powinien doprowadzić Spółkę do pozytywnej rentowności w roku finansowym 2015. Zarząd spodziewa się również, że do zawarcia układu z wierzycielami może dojść już połowie 2015 r. "


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie

Komentarze

  • a co z Nomi w Biala Podlaska?
    • Owidiusz, 2015-12-15 08:20:59
  • a co z Nomi w Biala Podlaska?
    • Owidiusz, 2015-12-15 08:18:06

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA