Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Zapach może skłonić klienta do rezygnacji z wizyty w sklepie

  • Autor: Ryneklazienek.pl, arr
  • 27 kwi 2016 09:52
Zapach może skłonić klienta do rezygnacji z wizyty w sklepie
fot. Shutterstock

90% badanych przyznało, że nieprzyjemny zapach skłania ich do skrócenia lub całkowitej rezygnacji z wizyty w sklepie lub hotelu, wynika z najnowszych badań przeprowadzonych na zlecenie Premium Scenting (w Polsce Aroma Corp) spółki Rentokil Initial.

REKLAMA

Premium Scenting we współpracy z agencją marketingową ICM opublikowała najnowsze badanie, w którym podkreśla, że klienci biorą pod uwagę sygnały każdego ze zmysłów, w tym zapachu.

W branży handlowej i turystycznej zmysł zapachu jest szczególnie istotny. Aż 74% respondentów intensywnie przyciągnął do sklepu zapach, natomiast 90% z nich szybciej albo natychmiast wyszło czując niemiłą woń. Podobnie w turystyce - 77% klientów docenia przyjemny zapach wewnątrz hotelu, natomiast 43% powiedziało, że zrezygnowałoby z wynajęcia pokoju z powodu niemiłego zapachu.

Zdaniem Christophera Laudamiela, certyfikowanego perfumiarza i kompozytora zapachów Premium Scenting, nasz zmysł zapachu jest równie istotnym narzędziem, co wzrok w informowaniu o stanie otoczenia. Zastosowanie marketingu zapachowego w hotelarstwie, handlu i usługach wciąż się zwiększa. Zapachy dają klientom poczucie bezpieczeństwa, odprężenia, czy też gwarancji wysokiej jakości. Badania skutecznie udowadniają, że zmysł zapachu nie powinien być ignorowany przez żadną z firm, która dba o wizerunek wśród swoich pracowników oraz klientów.

- Nasze badania podkreślają wagę marketingu zapachowego w sektorze hotelarskim i handlu. Miły zapach potrafi skutecznie zamienić okazjonalnego klienta sklepu w stałego bywalca; zachęcić wielu gości do dłuższego pobytu w hotelu i częstszego korzystania z jego usług. Marka, dla której każdy klient ma znaczenie ceni sobie jego opinię. To, jaki zapach będzie panował w sklepie lub hotelu podczas jego projektowania warto rozważyć jako jedną z najważniejszych rzeczy. W interesie każdej firmy leży użycie skutecznego narzędzia, które przyciągnie więcej klientów, pozwalając na rozwój marki i polepszenie wizerunku firmy - mówi Jakub Kmieciak - Business Unit Director Aroma Corp (polskiego przedstawicielstwa Premium Scenting).

(źródło: PAP)


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA