Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Zapach może skłonić klienta do rezygnacji z wizyty w sklepie

  • Autor: Ryneklazienek.pl, arr
  • 27 kwi 2016 09:52
Zapach może skłonić klienta do rezygnacji z wizyty w sklepie
fot. Shutterstock

90% badanych przyznało, że nieprzyjemny zapach skłania ich do skrócenia lub całkowitej rezygnacji z wizyty w sklepie lub hotelu, wynika z najnowszych badań przeprowadzonych na zlecenie Premium Scenting (w Polsce Aroma Corp) spółki Rentokil Initial.

REKLAMA

Premium Scenting we współpracy z agencją marketingową ICM opublikowała najnowsze badanie, w którym podkreśla, że klienci biorą pod uwagę sygnały każdego ze zmysłów, w tym zapachu.

W branży handlowej i turystycznej zmysł zapachu jest szczególnie istotny. Aż 74% respondentów intensywnie przyciągnął do sklepu zapach, natomiast 90% z nich szybciej albo natychmiast wyszło czując niemiłą woń. Podobnie w turystyce - 77% klientów docenia przyjemny zapach wewnątrz hotelu, natomiast 43% powiedziało, że zrezygnowałoby z wynajęcia pokoju z powodu niemiłego zapachu.

Zdaniem Christophera Laudamiela, certyfikowanego perfumiarza i kompozytora zapachów Premium Scenting, nasz zmysł zapachu jest równie istotnym narzędziem, co wzrok w informowaniu o stanie otoczenia. Zastosowanie marketingu zapachowego w hotelarstwie, handlu i usługach wciąż się zwiększa. Zapachy dają klientom poczucie bezpieczeństwa, odprężenia, czy też gwarancji wysokiej jakości. Badania skutecznie udowadniają, że zmysł zapachu nie powinien być ignorowany przez żadną z firm, która dba o wizerunek wśród swoich pracowników oraz klientów.

- Nasze badania podkreślają wagę marketingu zapachowego w sektorze hotelarskim i handlu. Miły zapach potrafi skutecznie zamienić okazjonalnego klienta sklepu w stałego bywalca; zachęcić wielu gości do dłuższego pobytu w hotelu i częstszego korzystania z jego usług. Marka, dla której każdy klient ma znaczenie ceni sobie jego opinię. To, jaki zapach będzie panował w sklepie lub hotelu podczas jego projektowania warto rozważyć jako jedną z najważniejszych rzeczy. W interesie każdej firmy leży użycie skutecznego narzędzia, które przyciągnie więcej klientów, pozwalając na rozwój marki i polepszenie wizerunku firmy - mówi Jakub Kmieciak - Business Unit Director Aroma Corp (polskiego przedstawicielstwa Premium Scenting).

(źródło: PAP)


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA