Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Zobacz, jak tańczę pod prysznicem - czyli o wykorzystaniu Instagrama w promocji nowości

  • Autor: Arkadiusz Kaczanowski
  • 09 lis 2014 21:11
Zobacz, jak tańczę pod prysznicem - czyli o wykorzystaniu Instagrama w promocji nowości
Główka prysznicowa Moxie marki Kohler, która jest jednocześnie bezprzewodowym głośnikiem / fot. Kohler

Wykorzystanie social media do promocji wyposażenia łazienek nie zawsze jest łatwe - pokazujemy jak postanowiła to zrobić jedna z francuskich marek.

REKLAMA

Francuska marka Jacob Delafon, która od 1986 roku należy do grupy Kohler, przygotowała ciekawą akcję promującą swój produkt - słuchawkę prysznicową zintegrowaną z bezprzewodowym głośnikiem.

Czytaj więcej o rozwiązaniach wprowadzających muzykę do łazienki.

Promowany produkt to główka prysznicowa Moxie marki Kohler, która jest jednocześnie bezprzewodowym głośnikiem. Zsynchronizowany ze smartfonem, odtwarzaczem MP3, tabletem czy laptopem znajdującym się w odległości do 32 metrów, może przez 7 godzin odtwarzać dźwięk. Głośnik łączy się z odtwarzaczem dźwięku dzięki technologii Bluetooth. Główkę można wykręcić i zabrać ze sobą np. w podróż. 

Francuska marka postawiła na wypromowanie nowego produktu wśród użytkowników serwisów społecznościowych, a szczególnie serwisu Instagram, który jest bardzo popularny wśród młodych użytkowników internetu. Instagram to serwis skupiający się na możliwości udostępniania (m.in. otagowanych) zdjęć przez użytkowników, które potem często są też udostępniane na Facebooku oraz Twitterze.

Jacob Delafon przygotował specjalną stronę internetową dedykowana tylko konkursowi (pod nazwą My Shower Show), na której dokładnie wyjaśniano zasady konkursu. 

Od chcących wziąć udziału w konkursie oczekiwano tylko, by zrobili sobie zdjęcie podczas "prysznicowego pokazu", co sprowadzało się najczęściej do sfotografowania (albo sfilmowania, bo Instagram umożliwia też umieszczanie krótkich filmów wideo) się podczas śpiewania do słuchawki prysznicowej. Takie zdjęcie potem trzeba było umieścić na serwisie Instagram tagując je jako #MoxieShowerShow. Tak oznaczone zdjęcie lub film automatycznie były traktowane jako zgłoszenie do konkursu.

Dla użytkowników, którzy nie mają konta na Instagramie (do jego założenia i prowadzenia niezbędny jest telefon z systemem Android albo iPhone) opcjonalnie uruchomiono możliwość przesyłania zdjęć bezpośrednio do organizatora.

Wśród zgłoszonych zdjęć wybrano 16 najlepszych, które nagrodzono słuchawkami prysznicowymi - głośnikami.

W ramach promocji produktu marka dodatkowo przygotowała filmiki wideo, które miały promować nowy na rynku francuskim produkt.

Marka zaprosiła też do współpracy kilku blogerów, którzy również zrobili sobie "pokazowe" zdjęcia, ale także - opisywali działanie produktu Kohlera w swoich postach (bardziej bezpośrednio - testując je, albo pośrednio np. przygotowując playlisty do słuchania pod prysznicem). Oni także mogli swoim czytelnikom rozdawać gadżety. W tym gronie byli zarówno blogerzy, którzy piszą o gadżetach i nowych technologiach, ale też o modzie i szeroko pojętej tematyce lifestylowej.

Efektem akcji było kilkadziesiąt publikacji dotyczących produktu - zarówno w formie rozbudowanych postów na blogach (kilka, ale każdy zazwyczaj z kilkudziesięcioma komentarzami oraz potencjalnie kilkutysięcznymi grupami odbiorców), jak też zdjęć (naliczyliśmy ok. 50 zgłoszeń), które komentowano w środowisku serwisu Instagram. Producentowi udało się więc osiągnąć efekt skojarzenia marki z innowacjami, ale też lekko potraktować temat łazienkowego wyposażenia.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA