Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Ciemna i jasna strona polskiego rynku elektronarzędzi

  • Autor: Radosław Zieniewicz
  • 18 sty 2016 09:07
Ciemna i jasna strona polskiego rynku elektronarzędzi
Firma Hilti wypracowała sobie pozycję profesjonalnego producenta wysokiej jakości elektronarzędzi, po które chętnie sięgają wykonawcy i podwykonawcy na największych inwestycjach budowlanych. Jedyne do czego można się przyczepić to wysoka cena elektronarzędzi i serwisu. Fot. Hilti
Ciemna i jasna strona polskiego rynku elektronarzędzi

Polski rynek elektronarzędzi oferuje nie tylko innowacyjne produkty, ale też i duża konkurencja oraz bezwzględna walka o klienta. Nie bez winy są także konsumenci, którzy często ponad jakość przedkładają niską cenę. Jak wpływa to rozwój rynku? Jak radzą sobie z tym producenci i dystrybutorzy elektronarzędzi?

REKLAMA

Ogromna presja konkurencji i możliwość sprawdzenia i porównania cen elektronarzędzi w Internecie odciska swoje piętno na branży produkującej elektronarzędzia.

Odczuwają to także dystrybutorzy elektronarzędzi, którzy muszą konkurować z dużymi sklepami sieciowymi, coraz prężniej działającymi w całej Polsce.

Po pierwsze: niska cena

Wykonawcy udający się do salonów elektronarzędzi w pierwszej kolejności pytają o cenę. Następnie padają pytania o niezawodność i warunki serwisowania produktu. Zresztą wykonawcy najczęściej sięgają po swoje własne i sprawdzone marki.

Obniżanie w dół cen elektronarzędzi prowadzi do maksymalnego ograniczania kosztów produkcji. Objawia się to w przenoszeniu produkcji np. do Chin, gdzie można wytwarzać elektronarzędzia po jeszcze niższych kosztach.

Pojawiają się już sygnały w branży, że niektórzy producenci elektronarzędzi „premium”, słynących z najwyższej żywotności, po cichu przenoszą produkcję poszczególnych komponentów np. do Chin.

Kolejnym sposobem na obniżanie kosztów produkcji przez producentów jest wprowadzanie nowych, tańszych modeli elektronarzędzi np. okrojonych z konkretnych funkcji.

Co ciekawe, gdy przyjrzymy się niektórym starszym, sprawdzonym modelom to często okazuje się, że są one lepiej wyposażone niż ich nowe odpowiedniki.

Prosto z "supermarketu"

To już stała praktyka. Producenci elektronarzędzi, specjalnie na potrzeby i zamówienie największych sieci sklepów budowlanych, produkują serie elektronarzędzi wykonywanych ze słabszych komponentów i oferowanych po niższych, konkurencyjnych cenach.

I nic w tym nie byłoby dziwnego, gdyby nie to, że te "marketowe" modele nie różnią się kształtem i kolorem od tych sprawdzonych, profesjonalnych elektronarzędzi, którymi się posługują na codzień fachowi wykonawcy.

Czym zatem się różnią, otóż nazwą serii? Niektórzy producenci zazwyczaj do nazwy każdego "marketowego" modelu dodają dodatkową literę lub liczbę, co może wprowadzać w błąd konsumentów.

Elektronarzędziowy e-commerce

Kolejnym rozwiązaniem, po jakie sięgają producenci elektronarzędzi to zakładanie własnych własnych sklepów internetowych, na których sprzedają swoje produkty. Takie rozwiązanie przyjęła choćby firma Hilti Polska, która rozwija swój internetowy kanał dystrybucji.

Zakupione przez wykonawców elektronarzędzia w e-sklepie można już po godzinie odebrać w najbliższym Centrum Sprzedażowym Hilti (a jest ich 15) działających w największych miastach Polski. Jeżeli jest to mniejsza miejscowość, w której nie ma Centrum Hilti, to producent wysyła bezpłatnie zamówione elektronarzędzia.

Ciekawym rozwiązaniem jest możliwość wypożyczenie parku elektronarzędzi (kilkanaście elektronarzędzi) w stałej cenie abonamentowej.

Wykonawca nie musi się martwić o przestój w pracy, gdyż otrzymuje elektronarzędzia zastępcze w razie awarii, a płaci co miesiąc opłatę za wykorzystanie urządzeń.

Bezpośrednio na budowę

Należy też dodać, że część producentów oferuje swoje elektronarzędzia bezpośrednio dowożąc je dla podwykonawców na teren największych inwestycji budowlanych.

Jest to kolejna skuteczna i sprawdzona  forma dotarcia bezpośrednio do klienta, który ma dużo pieniędzy i potrzebuje niezawodnych elektronarzędzi, ale nie ma czasu na jeżdżenie i szukanie ich po sklepach.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA