3 tys. gości, 20 debat tematycznych: podsumowujemy pierwszy dzień 4 Design Days

Autor: Redakcja portalu Łazienka | 12-02-2016 08:31

Sesja inauguracyjna 4 Design Days.

Ponad 3 tys. osób, architekci i projektanci, producenci i przedstawiciele firm usługowych oraz deweloperów, blisko 20 sesji tematycznych i prezentacji – pierwszy dzień 4 Design Days w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach za nami.

Kompleksowej dyskusji o tym, co inspiruje i kreuje światowe trendy w architekturze i designie towarzyszy ekspozycja ponad 100 producentów mebli i wyposażenia wnętrz, prezentacja użytecznych i designerskich produktów, a także wystawy, m.in. 7m2 – Przegląd młodego pokolenia śląskich architektów. 

Województwo śląskie jest przesiąknięte designem. Chcemy być regionem nowoczesnym i kreatywnym. Ta nowoczesność jest ściśle związana z designem i architekturą – powiedział Wojciech Saługa, Marszałek Województwa Śląskiego, otwierając 4 DESIGN DAYS w Katowicach.

Katowice to miasto architektury i designu, a wydarzenie 4 DESIGN DAYS nie mogło się odbyć w innymi miejscu niż Międzynarodowym Centrum Kongresowym będącym częścią Strefy Kultury, symbolu przemian, jakie przechodzą Katowice i cały region. One definiują przyszłość. Dziś nikt nie może powiedzieć, że to miasto kopalni, ale ciekawych wydarzeń – podkreślał w trakcie inauguracji Marcin Krupa, prezydent Katowic.

W dniach 11-14 lutego br., w Katowicach dni ikony światowego i polskiego designu, najwięksi architekci i projektanci, producenci i firmy usługowe oraz deweloperzy będą dyskutować o tym, co inspiruje i kreuje światowe trendy w architekturze i designie.

Organizacja 4 DESIGN DAYS ma sens właśnie w Katowicach. Inne miasta powinny się uczyć od Katowic, w jakim kierunku się zmieniać – mówił Piotr Kraśko. 

4 DESIGN DAYS dla zawodowców (11-12 lutego) to prezentacje, dyskusje poświęcone trendom i kierunkom rozwoju architektury i wzornictwa przemysłowego, poszukiwanie odpowiedzi na pytanie o sposób pokonania barier ograniczających rozwój polskiego designu młodego pokolenia, debaty o miastach przyszłości, rewitalizacji przestrzeni miejskiej i budowaniu piękna wspólnej przestrzeni.

Iphone stał się symbolem dobrego designu XXI wieku. Co jest potrzebne do wykreowania produktu odnoszącego globalny sukces? Potężna firma z ogromnym budżetem i rozpędzoną machiną marketingową czy genialny projektant – zapytał Piotr Kraśko panelistów sesji „Wyróżnij się albo zgiń – budowanie konkurencyjności w biznesie poprzez design” inaugurującej 4 DESIGN DAYS.

Design to tylko ułamek całego procesu produkcyjnego. Apple wie, jak wykreować potrzebę, umie opowiedzieć historię i jest w stanie zrealizować cały, skomplikowany proces technologiczny. Potrzebny był pierwiastek wizjonerski, ale do sukcesu przyczynia się także przyzwyczajenie konsumentów. Przez lata otrzymywali produkty ułatwiające życie i dla tego dalej na nie stawiają – odpowiedział Józek Madej, designer z Musk Collective Design.

Oskar Zięta podkreślił, że Polska powinna uczyć się podejścia do architektury i designu od Holendrów. – W tym małym kraju projektuje się na globalną skalę. Dobry projekt potrzebuje jednak ryzyka, które podejmą władze miasta, inwestorzy oraz architekci, którzy odważą się zaprezentować śmiały projekt. Wtedy powstają budynki, które trafiają na pierwsze strony gazet – przekonywał.

SŁOWA KLUCZOWE:

POLECAMY W DZIALE



WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ

NEWSLETTER


Codzienna porcja informacji wprost na Twoją skrzynkę e-mail.

KATEGORIE