W trakcie Forum Branży Łazienkowej i Kuchennej zaproszeni eksperci dyskutowali o tym, jak ekologiczne trendy i design wpływają na rozwój rynku oraz produkcję nowoczesnego wyposażenia łazienek. Prelegenci podkreślali, że aby powstrzymać ekologiczną katastrofę nie wystarczy współpraca i zaangażowanie specjalistów i producentów z każdej branży, trzeba zaangażować w tę walkę całe społeczeństwo.
Jednym ze współczesnych problemów naszych czasów jest nadchodząca ekologiczna katastrofa. Czy jest to istotny temat dla producentów z branży łazienkowej? Od tego pytania rozpoczął dyskusję Robert Majkut, moderator sesji "Design + eko = zrównoważona przyszłość", która odbyła się podczas Forum Branży Łazienkowej i Kuchennej.
Cezary Kowalczyk, Project Sales Director, Grohe zauważył, że firma Grohe może pochwalić się wieloma dokonaniami, w sferze ekologicznej i zrównoważonej produkcji w firmie Grohe. Cezary Kowalczyk, podkreślał że także produkty takie, jak baterie łazienkowe, czy toalety myjące są z zamysłem projektowane tak, aby optymalnie oszczędzały wodę.
Magdalena Betin, Sustainable and Healthy Living/Project Leader, IKEA Retail podkreślała: od samego początku staramy się projektować tak nasze produkty aby można je było ponownie wykorzystywać, naprawiać, przerabiać lub poddać recyclingowi.
Grzegorz Opak, koordynator zespołu trenerów, BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego podkreślał, że ich zmywarki są wyposażone w dodatkową komorę, w której gromadzona jest woda do ponownego użytku podczas zmywania naczyń. Podkreślał, że to tylko ułamek ekologicznych rozwiązań, jakie wykorzystywane są w asortymencie produktowym BSH.
Od kilku lat staramy zmienić się nasze produkty żeby nie były najtańsze ale też jak najlepsze dzięki temu zyskują na długowieczności. Zdecydowanie od jakiegoś czasu podchodzimy do opakowań, nie produkujemy pudełek lakierowanych, których produkcja zanieczyszcza środowisko - mówił Michał Łój, Product Design Manager, Deante.
Z kolei Grzegorz Goworek, architekt, wnętrz, współzałożyciel Studio O. organic design zauważył, że większość osób do problemu ekologicznego podchodzi od aspektu stricte ekonomicznego.
- Tu trzeba budować szerszą świadomość społeczną. Jak, jako konsument nie wybierzesz produktu z opakowaniem, przyczynisz się do ochrony środowiska naturalnego" - podkreślał Grzegorz Gaworek.
- Cały czas poszukujemy alternatywnych materiałów w 2017 wprowadziliśmy fronty kuchenne wykonane z przetworzonych butelek PET. I klienci zaczęli to kupować i odkrywać aspekt zrównoważonego rozwoju w zakupionych produktach w IKEI - podkreślała Magdalena Betin, Sustainable and Healthy Living/Project Leader, IKEA Retail.
Robert Majkut podkreślał, że jeden z aspektów przy projektowaniu i produkowaniu dóbr konsumpcyjnych na jaki powinniśmy wracać jest ich trwałość. Pytał prelegentów czy rzeczywiście producenci biorą pod uwagę trwałość oferowanych produktów.
Czytaj także: Forum Branży Łazienkowej i Kuchennej: tak było! Zobacz fotorelację!
- Klienci sami wymagają od nas producentów byśmy produkowali coraz tańsze urządzenia, musimy więc wziąć pod uwagę, że będą one bardziej zawodne. Jeżeli chcemy żeby urządzenia były sprawne przez lata, to powinniśmy wiedzieć że ma to swoją cenę, aby zapewnić dłuższy cykl pracy oferowanych produktów - zauważył Grzegorz Opak, koordynator zespołu trenerów, BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego.
- 1
- 2
- Następna »