W trakcie Forum Branży Łazienkowej i Kuchennej zaproszeni eksperci dyskutowali o tym, jak ekologiczne trendy i design wpływają na rozwój rynku oraz produkcję nowoczesnego wyposażenia łazienek. Prelegenci podkreślali, że aby powstrzymać ekologiczną katastrofę nie wystarczy współpraca i zaangażowanie specjalistów i producentów z każdej branży, trzeba zaangażować w tę walkę całe społeczeństwo.
Michał Łój z Deante wtórował: Poszliśmy w drugą stronę otworzyliśmy sklep internetowy, gdzie oferujemy wyposażenie, dzięki któremu mogą wymienić elementy np baterii i dłużej użytkować produkt. Jeżeli chodzi o oszczędność wody, warto uczyć ludzi żeby jeszcze bardziej oszczędzali wodę. Klienta trzeba edukować, jak użytkować nasze produkty żeby minimalizować zużycie wody użytkowej.
Z kolei Cezary Kowalczyk z Grohe podkreślał, że wchodzi trend digitalizacji zużycia wody. Jeżeli produkty mogą pokazać ile wody i energii zużywamy to konsumenci zaczną baczniej zwracać uwagę na oszczędzanie, gdyż wpływa to bezpośrednio na koszty związanie z użytkowaniem wody.
Połączenie ekologii z ekonomią i świadomości, że twoje dzieci będą żyć w lepszym środowisku pozwoli konsumentowi świadomie przeznaczyć większą kwotę na zakup droższej pralki lub zmywarki - zwrócił uwagę Grzegorz Goworek, architekt, wnętrz, współzałożyciel Studio O. organic design.
O tym dyskutowali prelegenci sesji "Design + eko = zrównoważona przyszłość":
- Magdalena Betin, Sustainable and Healthy Living/Project Leader, IKEA Retail
- Grzegorz Goworek, architekt, wnętrz, współzałożyciel Studio O. organic design
- Agnieszka Kmieć, dyrektor handlowy, Novellini
- Cezary Kowalczyk, Project Sales Director, Grohe
- Michał Łój, Product Design Manager, Deante
- Grzegorz Opak, koordynator zespołu trenerów, BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego