Wystąpienie ambasadorów luksusowej portugalskiej marki Maison Valentina – Sorai Costa i Sergio Oliveiry, zainaugurowało V edycję Forum Branży Łazienkowej. Zgromadzonych w Hotelu Sheraton w Warszawie gości i uczestników forum powitał Zbigniew Urbański, pasjonat technologii, tester i kolekcjoner gadżetów, a także prezenter telewizyjny. Następnie na scenę zaproszono gości z Portugalii.
Przedstawiciele Maison Valentina rozpoczęli od krótkiej filmowej prezentacji marki. Opowiedzieli o historii i kulisach jej powstania. Pokazali też, jak tworzone są unikatowe produkty portugalskiej marki - od projektu poprzez ręczną pracę artystów-rzemieślników po finalnie luksusowe umywalki i wanny, które trafiają do klientów z całego świata.
Trudno w to uwierzyć, ale Maison Valentina powstała zaledwie w ciągu jednego miesiąca – mówiła Soraia Costa – PR manager marki. - Maison Valentina należy do grupy Covet, posiadającej w swoim portfelu kilka marek segmentu luksusowego wyposażenia wnętrz (m.in. marki Boca do Lobo, Brabbu czy Koket).
Wyzwanie stworzenia nowej marki zaproponowano grupie dwunastu projektantów. Ich zadaniem było zaprojektowanie kolekcji bardzo eleganckich, ponadczasowych produktów.
Swój sukces Maison Valentina zawdzięcza przede wszystkim bardzo bliskiej współpracy designerów z rzemieślnikami, posiadającymi ogromną wiedzę o technologii produkcji – zwracał uwagę Sergio Oliveira, specjalista ds. produktu marki. - Wynikiem tej kooperacji są unikatowe rozwiązania i produkty.
Unikalna marka musi posiadać unikalną nazwę. Po kilku nieudanych propozycjach, wybór padł na Maison Valentina. Valentina po łacinie znaczy coś zmysłowego i silnego jednocześnie. Z kolei „maison” to dom, co podkreśla wygodę i komfort.
Przedstawiciele portugalskiej marki opowiedzieli o globalnych trendach w aranżacji luksusowych i ponadczasowych wnętrz łazienkowych. Zwracali uwagę na wykorzystywanie najbardziej szlachetnych materiałów, takich jak mosiądz, marmur, drewno, szkło i złocenia, do produkcji umywalek i wanien segmentu premium. Podkreślali też znaczenie zatrudniania doskonałych rzemieślników - fachowców i artystów w swojej pracy. Finalnie przekłada się ono na jakość wykonania. A to pozwoliło Maison Valentina zawojować rynki na całym świecie.